آثار بزرگان نقاشی انقلاب در نمایشگاه “شهر آسمانی”


به گزارش خبرنگار فرهنگی آساخبر، نمایشگاه نقاشی «شهر آسمانی» به مناسبت چهلمین سال آزادسازی خرمشهر، امروز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

مسعود شجاعی طباطبایی مدیرمرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: این نمایشگاه به رونمایی از تازه‌ترین آثار استادان برجسته‌ای چون کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری،  عبدالحمید قدیریان، کامیار صادقی و محمد اسدی جوزانی اختصاص دارد.
در کنار آثار این استادان برجسته، برخی از آثار مرتبط با آزادسازی خرمشهر را داریم که آثاری از بزرگان حوزه هنرهای تجسمی را شامل می‌شود.این آثار از میان گنجینه‌ی حوزه هنری انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: شکر خدا شرایطی مهیا شده که ما سه تندیس فاخر هم در قالب این نمایشگاه رونمایی کنیم. استاد قشقایی تندیسِ شهید جهان‌آرا، استاد گروسیان تندیس شهید محسن وزوایی و استاد معماریان تندیس شهید محمد بهرامیان را ساخته‌اند.

طباطبایی گفت: این تندیس‌ها فردا – سوم خرداد ۱۴۰۱ و طی مراسمی در شهر خرمشهر رونمایی و نصب می‌شوند. محل جانماییِ این تندیس‌ها در سطح شهر خرمشهر هم مشخص شده است.

این نمایشگاه تا پنج‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای غیرتعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ از این نمایشگاه دیدن کنند.

نقاشی , خرمشهر ,
اثری از حبیب‌اله صادقی

نقاشی , خرمشهر ,
اثری از کاظم چلیپا

نقاشی , خرمشهر ,
اثری از احمد آقاقلی‌زاده

نقاشی , خرمشهر ,
اثری از محمد اسدی جوزانی

نقاشی , خرمشهر ,
اثری از احمد آقاقلی‌زاده

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *