تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

از ۲۲ بهمنِ گام‌ اول تا “سلام فرمانده” گام‌ دوم انقلاب

  • کد خبر : 1691
  • 05 ژوئن 2022 - 1:14
از ۲۲ بهمنِ گام‌ اول تا “سلام فرمانده” گام‌ دوم انقلاب

به گزارش خبرنگار فرهنگی آساخبر، محمدجلیل آل امین، دانش آموخته‌ دکتری فلسفه و فعالِ رسانه‌ای، در یادداشتی به تبیینِ رابطه‌ مفهومیِ دو آهنگ “سلام فرمانده” و ۲۲ بهمن پرداخت. مقصدِ انقلابِ اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، حکمرانی مهدوی به فرماندهیِ انسانِ کامل در افق صلح پایدارِ جهانی در پایان تاریخ است. حکمرانی که آغازش […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی آساخبر، محمدجلیل آل امین، دانش آموخته‌ دکتری فلسفه و فعالِ رسانه‌ای، در یادداشتی به تبیینِ رابطه‌ مفهومیِ دو آهنگ “سلام فرمانده” و ۲۲ بهمن پرداخت.

مقصدِ انقلابِ اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، حکمرانی مهدوی به فرماندهیِ انسانِ کامل در افق صلح پایدارِ جهانی در پایان تاریخ است. حکمرانی که آغازش تاریخ انقضای همه‌ حکومت‌های خودکامه، مستکبر و حیله‌گر در عالم خواهد بود.

آهنگِ “بیست و دوی بهمن، روز از خود گذشتن، روز آزادی ما، روز نجات میهن…”، بیان هنری دهه‌ شصتی‌ها از پیام انقلاب اسلامی در گام‌‌ اول بود که امروز در این‌سوی تاریخ، امتداد آن در بیان هنری دهه‌ نودی‌ها با آهنگِ “سلام فرمانده، سلام از این نسلِ غیورِ جامانده” در گام‌‌دوم انقلاب اسلامی خود را نمایان می‌کند.
 
محتوای آهنگِ بیست و دوی بهمن، صدای ملتی آزاد شده از اسارتِ حاکمانِ و دژخیمانِ آن مقطع تاریخی بود‌. صدایی که طنینش همه‌ جهان را فراگرفت و پایه‌های کاخ‌های حاکمانِ خرامنده در حکومت‌های نامشروع را سست کرد و امروز سلام فرمانده همان محتواست که از آسمانِ فکری نسلی پاک‌نهاد در مقابل زمامداران غاصب و بدنهاد ظهور کرده است.

اینهمانی مفهوم دو آهنگ، دو نسل خردگرا و آزادی‌خواه را در کنار هم قرار داده تا رخ به رخ و دوش به دوش هم، سلام فرمانده را به عنوان بیانیه‌ هنری در فروریختن قدرت‌های غاصب زمزمه کنند.

خطِ امروزِ “سلام فرمانده”، همان رسمِ دیروزِ “۲۲ بهمن، روز از خود‌گذشتن” هست. خطی که روزی به استقرار حکومتِ صلح پایدار مهدوی خواهد رسید و در آن سرزمین، نسلِ آن روز، آهنگِ “خوش آمدی آقا، خوش آمدی بر دل عاشقِ ماها” را سرخواهند داد و چه روزگار خوشی خواهد بود آن روزگاران. روزگاری سرشار از رایحه‌ عدالت و سعادت.

خطِ سلام فرمانده، خط هدایتِ عقلانی برای استقرار عدالتِ جهانی با فروریختن دیوارهای بلند زیاده‌خواهیِ عده‌ای فرصت طلب و حق‌خور هست که دلهره‌ و خشمگینیِ نمونه‌ای از آنان در شبکه‌های خدعه‌‌گر بی‌بی‌سی، من و تو، ایران‌اینترنشنال و مانند آن بعد از فراگیری و اقبال عمومی آهنگِ سلام فرمانده، دیده می‌شود.

خطِ سلام فرمانده، جشنِ آغازِ عدالت خواهیِ نسلِ امروز در میانِ هیاهوی لذت‌گرایی و هوس‌بازی عده‌ای انسان‌نمایِ بی‌اصالت و معاندِ ارزش‌های انسانی است که بساط نیرنگ‌شان با ندایِ این نسل غیور بهم ریخته و نقشه‌ سالیانِ سالشان که با صرفِ هزینه‌های سنگین به‌دنبال استثمار و انحراف نسل امروز بودند تا به جان، مال و دسترنج آنان چنگ زنند و به تاراج برند را آتش زد.

خط سلام فرمانده، از شطِ عدالتخواهی و آزادی‌طلبیِ فرمانده قلب‌های دهه‌ نودی‌های آزادی‌خواهِ حاج قاسم سلیمانی در میان همه ملت‌های به پا خواسته علیه جورِ زمان، می‌گذرد و نوید خیزش نسلی آگاه برای رسواکردن حاکمان و فریبکاران پوشالیِ سیاسی در القای زندگی استعمارگرایانه‌ و مکارانه است.

خطِ سلام فرمانده، وهن و تحقیر همه‌ پلیدی‌ها، خودخواهی‌ها، زیاده‌طلبی‌ها، نسل‌کشی‌ها، بی‌عدالتی‌ها و تجاوزهای حاکمان سرمست از تسخیر و بالاکشیدنِ منابع و اموال طبقه‌ محروم، مظلوم و مستضعف در هر جای عالم است که در چنگ عده‌ای خونخوار و قمارباز به بند کشیده شده است.

خطِ سلام فرمانده، فهمِ خیزش آگاهیِ تاریخی از مبدا بیست و دوی بهمن ۱۳۵۷ و بسطِ آن به شکوه و بلندای آینده‌ تاریخ در دست ابر انسان و فرمانده صفا و پاکی‌ها با آهنگ خوش‌آمدی آقاست.

نماهنگ , راهپیمایی 22 بهمن ,

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=1691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.