تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

“اشوان” رکورد قیمت بلیت کنسرت را شکست/ گران‌ترین قیمت ۷۰۰هزار تومان

  • کد خبر : 2900
  • 18 ژوئن 2022 - 1:17
“اشوان” رکورد قیمت بلیت کنسرت را شکست/ گران‌ترین قیمت ۷۰۰هزار تومان

به گزارش خبرنگار فرهنگی آساخبر، بازار کنسرت‌های موسیقی برای دو سال تعطیل بود، دو سالی که کرونا به همه چیز آسیب زد. اکنون چند ماهی است که کنسرت‌ها دوباره از سر گرفته شده است. آنچه بیش از همه در این چند ماه نمود پیدا کرده، بالا رفتن قیمت بلیت کنسرت‌ها است،قیمت‌هایی که تا پیش از […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی آساخبر، بازار کنسرت‌های موسیقی برای دو سال تعطیل بود، دو سالی که کرونا به همه چیز آسیب زد. اکنون چند ماهی است که کنسرت‌ها دوباره از سر گرفته شده است. آنچه بیش از همه در این چند ماه نمود پیدا کرده، بالا رفتن قیمت بلیت کنسرت‌ها است،
قیمت‌هایی که تا پیش از کرونا بالاترین رقم‌هایش به ۲۰۰ و در برخی موارد خاص به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسید سال گذشته و در ماه‌های پایانی سال، قیمت کنسرت‌ها به ۵۰۰ هزار تومان هم رسید.

اکنون اما رقم بالا و بالاتر رفته است، البته فراموش نکنیم که گرانی و تورم در همه عرصه‌های زندگی گریبان‌گیر جامعه است البته که کنسرت از نیازهای ضروری مردم نیست و اگر قیمتش هم بالا برود، خللی در زندگی عادی مردم ایجاد نخواهد کرد، با این حال اما بالا رفتن قیمت بلیت کنسرت‌ها، حضور اقشار کم‌درآمد را در این رویدادهای هنری کم‌رنگ خواهد کرد.

در ماه‌های گذشته بیشتر کنسرت‌های پاپ با قیمت‌هایی به صحنه رفتند که معمولاً پایین‌ترین قیمت بلیت از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شد و تا ۵۰۰ هزار تومان ادامه داشت. میانگین قیمت بلیت در این کنسرت‌ها حدود ۳۵۰ هزار تومان بود.

با این حال در روزهای گذشته شاهد بودیم که قیمت برخی کنسرت‌ها به ۶۰۰ و ۷۰۰ هزار تومان رسید این قیمت‌گذاری توسط برگزارکنندگان کنسرت‌ها انجام می‌شود، چون برگزارکنندگان این کنسرت‌ها هیچ حمایت مالی از سوی دولت ندارند، طبیعی است که در قیمت‌گذاری کنسرت‌ها آزادانه عمل می‌کنند.

امید حاجیلی یکی از خوانندگان موسیقی پاپ قیمت بلیت کنسرتش را به ۶۰۰ هزار تومان رساند. جالب اینکه این قیمت‌گذاری از ۳۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد، میانگین قیمت بلیت‌ها در این کنسرت ۴۷۵ هزار تومان است.

موسیقی , کنسرت‌ ,

«اشوان» یکی دیگر از خوانندگان پاپ هم قیمت بلیت‌هایش را از ۳۰۰ هزار تومان شروع کرد و تا ۷۰۰ هزار تومان بالا برد. میانگین قیمت بلیت‌های این کنسرت روی ۵۰۰ هزار تومان است که در نوع خودش رکوردی عجیب محسوب می‌شود.

موسیقی , کنسرت‌ ,

چنین کنسرت‌هایی تنها با حضور چند نوازنده و یک خواننده برگزار می‌شود و تعداد هنرمندان حاضر روی صحنه گاهی به ۱۰ نفر هم نمی‌رسد.

افزایش قیمت بلیت‌ها حتی به کنسرت‌های تالار وحدت هم رسیده است، یکی از خوانندگان موسیقی نواحی قیمت بلیت‌هایش را از ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

کنسرت‌های دیگری هم که در تالار وحدت برگزار می‌شود، معمولاً از ۱۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

یکی دیگر از اجراهایی که قیمت‌گذاری بلیت‌هایش در روزهای گذشته سروصدا به‌پا کرد، کنسرت نمایش سی‌صد بود. محمدحسین توتونچیان تهیه‌کننده این کنسرت، قیمت بلیت‌ها را از ۷۰ تا ۶۹۵ هزار تومان تعیین کرده است. میانگین قیمت بلیت در این رویداد حدود ۳۸۰ هزار تومان است که با متوسط قیمت بلیت دیگر کنسرت‌ها در یک حدود است.

به‌گفته برگزارکنندگان، این کنسرت ـ نمایش در حدود ۲۲۰ نفر بازیگر و عوامل دارد و چهره‌هایی شناخته‌شده در عرصه موسیقی و بازیگری در آن حضور دارند.

البته کنسرت نمایش «سی‌صد» در روزهای اخیر و در حالی که هنوز شروع نشده است، با هجمه‌های بسیاری مواجه شده است، برخی از صفحه‌ها در شبکه‌های اجتماعی به نقد این اثر هم پرداخته‌اند! در حالی که این اثر هنوز روی صحنه نرفته است!

انتهای پیام/+

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.