تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

اهمیت آموزش حسابداری کاربردی قبل از ورود به بازار کار

  • کد خبر : 5808
  • 20 جولای 2022 - 17:31
اهمیت آموزش حسابداری کاربردی قبل از ورود به بازار کار

بازار کار امروز بسیار رقابتی است و در بیشتر موارد، صدها نفر برای اخذ یک موقعیت شغلی واحد درخواست می‌دهند. این امر زمانی مشهود هست که شما آگهی‌های استخدامی را دنبال کنید و در متن آن آگهی‌ها مشاهده می‌کنید که نوشته است: “به یک نیروی با تجربه کافی در زمینه‌ی … نیازمندیم “. در خارج […]

بازار کار امروز بسیار رقابتی است و در بیشتر موارد، صدها نفر برای اخذ یک موقعیت شغلی واحد درخواست می‌دهند. این امر زمانی مشهود هست که شما آگهی‌های استخدامی را دنبال کنید و در متن آن آگهی‌ها مشاهده می‌کنید که نوشته است: “به یک نیروی با تجربه کافی در زمینه‌ی … نیازمندیم “. در خارج از کشور هم مانند ایران به همین صورت است.

به‌عنوان‌مثال شرکت‌هایی در استرالیا و دیگر نقاط جهان، آن دسته از فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری را ترجیح می‌دهند که نوعی آموزش حسابداری کاربردی داشته باشند. به‌عنوان یک فارغ‌التحصیل جدید حسابداری، تئوری‌هایی که آموختید شما را آگاه ساخته است اما باید بدانید چگونه دانشی که در رشته حسابداری آموخته‌اید را در محیط کار واقعی به کار بگیرید بنابراین آیا آمادگی تبدیل‌شدن به یک حسابدار موفق را دارید؟

یکی از بهترین روش‌ها برای برجسته دیده شدن در میان سایر داوطلبان یک موقعیت شغلی در رشته حسابداری، آموزش حسابداری کاربردی است. شما در مؤسسات و دانشگاه‌ها، تئوری‌ها و مفاهیم مختلف حسابداری را می‌خوانید که به افزایش دانش نظری شما کمک می‌کند.

 در این مکان‌ها، شما همه مثال‌ها و موارد تکمیل‌شده، در یک سناریوی کامل بسط داده‌شده‌اند و شما فقط باید پاسخ صحیح سؤالات را بدانید اما وقتی به محیط کار واقعی می‌روید و در معرض سناریوی کار واقعی قرار می‌گیرید، وضعیت کاملاً متفاوت است.

در این حالت دانش تئوری به‌تنهایی برای حسابدار شدن شما کافی نیست. به‌عنوان‌مثال بیایید نحوه یادگیری شنا را در نظر بگیریم. فقط با خواندن کتاب‌هایی درباره نحوه شنا کردن، شما نمی‌توانید شنا کنید. شما باید با یک شناگر حرفه‌ای برای یادگیری شنا مشورت کنید و در واقع باید برای یادگیری شنا در آب شیرجه بزنید. به‌طور مشابه، در زمینه حسابداری دانش تئوری و عملی باید در کنار هم باشند. همین امر بر لزوم آموزش حسابداری بازار کار تأکید می‌کند.

مزایای آموزش حسابداری کاربردی

اگر آموزش حسابداری کاربردی را از متخصصان حسابداری یاد گرفته‌اید و مدرک دانشگاهی نیز دارید، می‌توان گفت در حال حاضر یک قدم از دیگر رقبای خود جلوتر هستید. مزایای مختلفی در آموزش حسابداری کاربردی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • افزایش فرصت‌های شغلی

امروزه شرکت‌ها متقاضیان شغلی را ترجیح می‌دهند که تجربه عملی کافی را داشته باشند زیرا شرکت‌ها برای آموزش شخص در محیط کار به زمان و تلاش زیادی نیاز دارند. با افزایش رقابت در بازار کار حسابداری، کارفرمایان می‌توانند بین داوطلبان با تجربه و داوطلبانی که هیچ آموزش و تجربه‌ای ندارند، یکی را انتخاب کنند؛ بنابراین در این‌گونه موارد، هر کارفرما نیرویی را انتخاب می‌کند که دارای تجربه عملی در حسابداری باشد.

  • رزومه قوی‌تری بسازید

طبق آمار، به‌طور متوسط هر شغل شرکتی برای استخدام نیروی موردنیاز خود ۲۵۰ رزومه دریافت می‌کند اما فقط ۴ تا ۶ نفر از این افراد برای مصاحبه شغلی فراخوانده می‌شوند و تنها به ۱ نفر پیشنهاد کار داده می‌شود. برای اینکه رزومه شما در بین سایر رقبای خود برجسته شود، می‌توانید رزومه خود را با مشاغل حسابداری خاص و با آموزش حسابداری و تجربه‌ای که در این کار دارید، تنظیم نمایید.

  • مهارت‌های تحلیلی خود را تقویت کنید

مهارت تحلیلی خوب یکی از ویژگی‌های مهم حسابداران موفق است. مهارت تحلیلی برای حل مسائل، تصمیم‌گیری‌های تجاری و ارائه توصیه به مشتریان و مدیریت، بسیار مفید است. همه این موارد را می‌توان با آموزش حسابداری کاربردی به دست آورد. احتمال استخدام داوطلبان شغلی با مهارت‌های تحلیلی بالاتر، بیشتر است زیرا این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا در شغل خود نسبت به سایرین برتری داشته باشند.

  • درک بهتر دانش تئوری

برنامه‌های آموزش حسابداری کاربردی به درک بهتر دانش تئوری که دانشجویان در موسسه یا دانشگاه خود کسب کرده‌اند، کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال، شما در مورد مطالب مفید در مجلات آموزشی، دفتر کل، تراز آزمایشی و گزارش‌های مالی مطالعه می‌کنید اما ممکن است استفاده از این دانش تئوری در سناریوهای عملی برای شما دشوار باشد.

برنامه آموزش حسابداری به کار بردن تئوری در سناریوهای واقعی موجود در بازار کار کمک می‌کند. این امر می‌تواند به‌عنوان پلی بین دانش نظری و عملی عمل ‌کند. به‌عنوان‌مثال، شما یک سال پیش فارغ‌التحصیل شدید و به تعطیلات رفتید سپس برگشتید و شروع به جستجوی کار می‌کنید. این احتمال وجود دارد که مطالبی را که یک سال پیش مطالعه کرده‌اید فراموش کنید و شروع کار حسابداری برای شما دشوار باشد. در این سناریو، آموزش حسابداری کاربردی به شما کمک می‌کند تا به‌روز شوید و آموزش‌های حسابداری لازم را برای آماده شدن کار خود دریافت کنید.

  • ایجاد شفافیت در مورد گزینه شغلی

آموزش حسابداری بازار کار به تقویت مهارت‌های حسابداری و ارائه اطلاعات در بخش‌های مختلف حسابداری مانند حساب‌های دریافتنی، پرداختنی، حقوق و دستمزد، گزارشگری مالی و موارد دیگر کمک می‌کند. این امر به فارغ‌التحصیلان کمک می‌کند تا به درک بهتری از نحوه عملکرد فرآیند حسابداری برسند و بدانند در کدام بخش از شاخه حسابداری می‌خواهند حرفه حسابداری خود را دنبال کنند.

  • آشنایی کامل با نرم‌افزارهای حسابداری رایج

رهبران پیشرو در زمینه‌ی آموزش حسابداری، دانش نرم‌افزارهای محبوب حسابداری را ارائه می‌دهند که به فارغ‌التحصیلان کمک می‌کند تا با نرم‌افزارهای حسابداری جدید آشنا شوند. از یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین نرم افزار های حسابداری می توان به نرم افزار هلو اشاره کرد .

پیشنهاد ویژه ما :

جهت تسلط کامل به مباحث مربوط به بازار کار و کسب درآمد سریع از این حرفه، با جمع آوری اطلاعات از مدیران ارشد مالی و اساتید برتر دانشگاه مانند دکتر ساسان مهرانی ، پکیج آموزش صفر تا صد حسابداری بازار کار را تهیه نموده ایم.

آموزش صفر تا صد حسابداری برای ورود به بازار کار شامل تمامی تکنیک‌های حسابداری کاربردی در قالب ۵۰ ساعت آموزش حسابداری با کیفیت، جزوات pdf، تستهای ارزیابی اینترنتی می‌باشد. با استفاده از این مجموعه به سادگی می‌توانید ضمن استفاده از تخفیف باورنکردنی آن، حسابداری را بصورت کاملا کاربردی از آموزش حسابداری مقدماتی تا تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بیاموزید و اطلاعات حسابداری خود را تا سطح یک مدیر مالی بالا ببرید . یادگیری شما را صد در صد تضمین می کنیم.برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج های آموزشی می‌توانید به سایت حسابداری نیاز مراجعه فرمایید.

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=5808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.