تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

برداشت از ذخایر عمیق آبزیان دریایی در دریای عمان آغاز می شود

  • کد خبر : 3864
  • 30 ژوئن 2022 - 9:20
برداشت از ذخایر عمیق آبزیان دریایی در دریای عمان آغاز می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی آساخبر، حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای افزایش صید آبزیان صید از ذخایر عمیق را در دستور کار داریم که در این زمینه از تکنولوژی لازم هم برخوردار هستیم. وی افزود: استفاده از ذخایر […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی آساخبر، حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای افزایش صید آبزیان صید از ذخایر عمیق را در دستور کار داریم که در این زمینه از تکنولوژی لازم هم برخوردار هستیم.

وی افزود: استفاده از ذخایر عمیق آبزیان مشترک با کشورهای همسایه در دریای عمان تا به امروز مورد غفلت قرار گرفته بود که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: خوداتکایی در تولید تخم چشم زده قزل آلا نیز در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی شده است که تا افق ۱۴۰۴ بتوانیم ۹۳ درصد از نیاز خود را در داخل کشور تولید کنیم.

وی تصریح کرد: سالانه نیاز به ۶۰۰ میلیون قطعه چشم زده قزل آلا وجود دارد که در حال حاضر ۳۷۰ میلیون قطعه آن در داخل تولید می‌شود.

حسینی اظهارداشت:  در سال گذشته‌ واردات آبزیان ۴۰ درصد کاهش و در عوض صادرات ۱۴ درصد افزایش دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آساخبر اظهار داشت:  تسهیلات ۱۲و ۱۵ درصدی برای تامین سرمایه در گردش تولید کنندگان به ترتیب تا سقف ۲۰۰ و ۸۰۰ میلیون تومان با باز پرداخت یک ساله پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در باره دلایل افزایش قیمت آبزیان بعد از مردمی سازی یارانه ها گفت: با وجود اینکه بخش آبزیان جزو کالاهای اساسی قرار نداشت و برای تنظیم بازار آنها دولت دخالتی ندارد اما با این وجود شیلات به دنبال حمایت از تولیدکنندگان این بخش است.

وی اظهار داشت: در شرایطی که سایر محصولات پروتئینی تسهیلاتی و ارز ترجیحی دریافت نمی‌کنند شرایط رقابت برای تولیدات شیلاتی بهبود یافته است.

وی افزود: ۷۰ درصد هزینه تمام شده آبزیان را خوراک تشکیل می‌دهد که به دنبال راهکارهایی برای کاهش قیمت تمام شده نهاده های تولید هستیم.

حسینی گفت : در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا ۷۵ هزار تومان و ماهیان ریز  مانند کیلکا ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان است و قیمت ماهی با توجه به هزینه تمام شده گران نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=3864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.