تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

تشدید نظارت بر بلیت هواپیما/ ظرفیت ناوگان ریلی و جاده‌ای افزایش می‌يابد

  • کد خبر : 1391
  • 02 ژوئن 2022 - 1:17

از دیروز سفر‌های مسافران برای تعطیلات پیش رو آغاز شده است. به گفته مسئولان بخش‌های مختلف حمل ونقلی از جمله ناوگان جاده ای، شبکه ریلی و بخش هوایی  با توجه به آغاز دهه کرامت، ظرفیت ناوگان برای جابه جایی مسافران در این ایام افزایش یافته است.  داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان […]

از دیروز سفر‌های مسافران برای تعطیلات پیش رو آغاز شده است. به گفته مسئولان بخش‌های مختلف حمل ونقلی از جمله ناوگان جاده ای، شبکه ریلی و بخش هوایی  با توجه به آغاز دهه کرامت، ظرفیت ناوگان برای جابه جایی مسافران در این ایام افزایش یافته است.

 داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری می گوید: در ایام تعطیلات خرداد بخش حمل ونقل جاده‌ای از تمامی ظرفیت‌های خود برای جابه جایی مسافران استفاده خواهد کرد و در برخی  مسیر‌های پرتردد از جمله مشهد و قم هم ظرفیت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته ایم.

به گفته باقرجوان، به طور معمول در ایام خرداد، استان‌های قم و تهران مقصد بسیاری از سفر‌ها هستند که‌ در این زمینه هم تدابیر لازم در نظر گرفته شده است.

تخصیص ۱۲۵۰ واگن مسافری برای جابه‌جایی  مسافران 

همچنین در بخش حمل ونقل ریلی، شرکت راه آهن اعلام کرد که حدود ۱۲۵۰ واگن مسافری برای جابه جایی مسافران در ایام تابستان و تعطیلات خرداد تخصیص یافته است.

طبق اعلام راه آهن بیشترین میزان تقاضا مربوط به شهر مشهد بوده که در این زمینه ناوگان‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

در بخش هوایی هم طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته شده است.

نظارت بر قیمت بلیت های هواپیما وجود دارد

میر اکبر رضوی  سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درخواست‌هایی از سوی شرکت‌ها از ابتدای خرداد به جهت پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های مختلف به ویژه مشهد مقدس و نجف اشرف ارائه شده که از سوی سازمان هواپیمایی مورد بررسی قرار گرفته است.

او درباره نظارت بر قیمت بلیت هواپیما هم گفت: با توجه به وظیفه ذاتی سازمان هواپیمایی،  نظارت‌ها بر قیمت بلیت هواپیما وجود دارد  و به طور قطع با شرکت‌های متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

تمهیدات و محدودیت های ترافیکی برای محورهای شمالی 

در بخش جاده‌ای و تردد با خودرو‌های شخصی هم تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی از چهارشنبه ۱۱ خرداد تا روز دوشنبه ۱۶ خرداد در نظر گرفته شده است.

محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور می گوید:  در محور کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورانق پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ از کرج (میدان امیرکبیر) و آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

به گفته مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز‌های یکشنبه و دوشنبه از کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۱۵ و ۱۶ خرداد از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

در محور هراز هم تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز یکشنبه ۱۵ خرداد از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰ همان روز از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرفه خواهد بود.

 اجرای محدودیت‌های اعلام شده منوط به افزایش حجم تردد در محور‌ها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها لغو خواهد شد.

اما طبق اعلام سازمان هواشناسی در ایام تعطیلات شاهد افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود.

به گفته فریبا گودرزی از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد پیش بینی می شود که در برخی ساعات موجب گرد و خاک خواهد شد.

 سازمان هواشناسی در همین رابطه طی هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است که وزش باد شدید موجب توفان گردوخاک و در مناطق مستعد توفان شن خواهد شد و این شرایط از اواخر روز پنجشنبه آغاز شده و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=1391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.