image_printپرینت خبر

ایمان غنی زاده با اعلام مطلب فوق گفت: با توجه به عمر بالای ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه موضوع تامین اتوبوس، نوسازی و بازسازی ناوگان در خطوط ۶۶ گانه با جمعیت میلیونی شهر تبریز بیش از پیش ضروری است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه با سه شرکت جهت خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس، به دلیل تحریم‌ها و افزایش شدید قیمت‌ها منجر به عقد قرارداد نشد و تنها ۱۲ دستگاه از ایران خودرو دیزل خریداری شد.

غنی زاده با اشاره به تاثیرات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه، اظهار کرد: در دوران کرونایی تعداد مسافران این ناوگان کاهش یافت و این موضوع موجب ضرر برای بخش دولتی و خصوصی شد.
وی با بیان اینکه کمبود و گرانی قطعات اتوبوس مشکل آفرین شده است، افزود: با وجود فرسودگی اغلب اتوبوس ها و دشواری در واردات قطعات و همچنین افزایش قیمتها، همکاران و متخصصان فنی مجتمع تعمیرگاهی ما با انجام تمهیداتی قطعات اتوبوس‌ها را احیا کرده و ناوگان را سر پا نگه داشته‌اند و با کار مضاعف، تلاش می کنند تا خللی در خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به شهروندان ایجاد نشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه عنوان کرد: حرکت به سمت هوشمندسازی و شفافیت، مدیریت هزینه‌ها، ارائه خدمات کیفی و راه اندازی سیستم تعرفه الکترونیکی جزو اولویت های ما است.

وی افزود: در صورت تکمیل راه اندازی گسترده دستگاه اتوشارژ کارت بلیت در سطح شهر، تردد اتوبوسها با سیستم جی پی و سوخت‌گیری ناوگان بصورت هوشمند باعث تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان می شود.
غنی زاده گفت: شهروندان نیز در استفاده از ناوگان حتما از کارت بلیت استفاده کنند و به هیچ وجه کرایه را نقد پرداخت نکنند.