تکیه تسنیم|امام حسین (ع) در اوج تکلیف‌مداری هم از “خانواده” خود غافل نشد


به گزارش خبرنگار فرهنگی آساخبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مومنی، مدرس حوزه و کارشناس مسائل دینی در برنامه «تکیه تسنیم» با بیان اینکه واقعه کربلا برای زندگی حال حاضر ما  بهترین درس‌ها را دارد؛ تصریح کرد: امام حسین علیه السلام برای رفتن به میدان نبرد آماده و سوار بر مرکب شدند؛ زمانی که قصد حرکت کردند، دیدند مرکب حرکت نمی‌کند و دلیل آن، این بود که دختر ایشان پای مرکب را گرفته‌ است.

ماه محرم , امام حسین (ع) , کربلا , عاشورا ,

وی با اشاره سخنان دختر نازدانه اباعبدالله‌الحسین(ع) با پدر اظهار داشت: امام حسین(ع) از مرکب پیاده شدند و دختر را به بغل گرفته و او را در آغوش کشیدند، نسبت به او مهربانی کردند. در حالی که آن لحظه، زمان بسیار مهمی است، چراکه می‌خواهد به عهد خودش وفا کند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: امام حسین (ع) در آن زمان می‌خواهد به تکلیف و عهد خودش عمل کند، اما این چنین نیست که نسبت به خانواده خود بی‌توجه باشد و در دل مصیبت، حضرت سیدالشهدا علیه السلام به خانواده خود توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام‌والمسلمین مومنی تاکید کرد: این چنین نباشد که ما بگوییم عمل به تکلیف می‌کنیم؛ اما از خانه، خانواده، توجه به همسر و توجه به فرزندان غافل شویم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *