دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ به چاپ کتاب شعرا و نویسندگان کمک کنند


«مهری السادات موسوی مهدویان» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار آساخبر؛ کرمانشاه را یکی از خاستگاه‌های شعر، فرهنگ و ادب دانست و افزود: شعرا و نویسندگان بزرگ بسیار زیادی از این استان رشد و نمو یافته اند و به زبان و ادبیات ایران کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه چندین نویسنده برجسته در زمینه داستان داشته و دارد، گفت: این افراد تا زمانی که در قید حیات هستند نیازمند کمک و حمایت هستند و باید به آنان رسیدگی و توجه شود تا بتوانند آثار خود را عرضه نمایند.

این شاعره پیشکسوت کرمانشاهی یکی از جنبه های حمایت از این قشر را کمک به چاپ کتاب های آنان دانست و گفت: بسیاری از شعرا و نویسندگان ثمره سالها شاعری و نویسندگی را در قالب چند جلد کتاب جمع آوری کرده اند و اکنون که زمان چاپ آنها فرا رسیده به دلیل عدم تمکن مالی و مشکلات اقتصادی قادر به چاپ آنها نیستند.

موسوی مهدویان با اشاره به اینکه آثار فاخر و پرمحتوایی در کرمانشاه و از سوی شاعران و نویسندگان تولید می شود، افزود: باید همه مردم از این محتواهای فاخر و ناب استفاده کنند و به آنان دسترسی داشته باشند و از این رو می طلبد که مسوولان فرهنگی از این گونه آثار حمایت جدی داشته باشند.

دبیر انجمن ادبی شایسته همچنین گریزی هم به حضور فعال زنان کرمانشاهی در حوزه شعر، داستان و ادبیات زد و اظهار کرد: شور و اشتیاق بسیار خوبی در میان زنان استان دیده می شود که باید این انگیزه ها را در میان این قشر تقویت کرد و از آنان در راستای تقویت قلم و آثارشان حمایت جدی کرد.

موسوی مهدویان جامعه امروز را به شدت نیازمند آثار فاخر و پر محتوا دانست و گفت: برای فاصله گرفتن از آثار ضعیف و زرد متولیان حوزه فرهنگ و هنر باید به نویسندگان و شاعران کمک کنند تا بتوانند آثار در خور شان مردم تولید و روانه بازار نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نویسندگان و شاعران در کرمانشاه نیازمند یارانه های دولت هستند، گفت: صنعت چاپ و نشر نیز در استان کرمانشاه نیازمند حمایت های بیشتری است تا نویسندگان بتوانند آثار خود را در داخل استان چاپ کنند.

«مهری السادات موسوی مهدویان» (بانوی واژه ها) متولد مرداد ۱۳۴۸ کرمانشاه و دانش آموخته رشته حقوق است. وی فعالیت حرفه ای ادبیات را از سال ۱۳۸۰ ابتدا با صفحات ادبی روزنامه ها و شرکت در چند کنگره ادبی و حضور در محافل و انجمن‌های ادبی به عنوان نویسنده منتقد و شاعر آغاز کرد که اکنون این فعالیت مستمر با بر پایی انجمن ” شایسته” و چاپ کتب قصه، رمان و شعر ادامه دارد.

از این شاعره پیشکسوت کرمانشاهی تاکنون ۱۴ جلد کتاب شعر چاپ و روانه بازار نشر شده و چند کتاب دیگر از وی نیز در دست چاپ می باشد.

منبع: ایرنا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *