روزه داری، تمرینی برای کنترل خشم


 مهرنوش دارینی روانشناس گفت: موفقیت‌هایی که فرد در زندگی خود دارد به رشد اعتماد به نفس او منجر می‌شود و زمانی که فرد موفق به روزه گرفتن می‌شود. اعتماد به نفس او در زمینه‌های مختلف ارتقا می‌یابد، خلق او نیکو و افسردگی از دور می‌شود.

این روانشناس گفت: وزه‌داری به ارتقای این بخش بسیار کمک می‌کند. کسی که روزه می‌گیرد علاوه بر نزدیکی به خداوند تمرینی مبنی بر مهارکردن تکانه‌های درونی خود دارد و می‌تواند خود را کنترل کند و این موضوع بر روی سلامت روان افراد تاثیرگذار است.

او گفت: بر اثر گرسنه ماندن طولانی آن دسته از سلول های عصبی که انرژی‌شان را از مواد قندی تامین می‌کنند، تحریک می‌شوند و چون کالری لازم برای فعالیت های این سلول ها در اختیارشان قرار نمی‌گیرد غالبا حالت های عصبی، بی حوصلگی، پرخاشگری، سرگیجه و سردرد در فرد گرسنه به چشم می‌خورد.

این مشاور گفت: عصبانیت در حین روزه داری پدیده ای کاملا فیزیولوژیک است و افراد باید بتواند کنترل خشم خود را با نفس عمیق یا کمتر درگیر شدن با مسائل پیچیده کنترل کنند و افرادی که تحت درمان داروی خاص هستند یا روزه داری منجر به خشم شدید و رفتارهای مخرب می‌شود حتما باید با پزشک خود مشورت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *