تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

زنگنه: حضور در مسابقات کشورهای اسلامی برای بازیکنان ما ناعادلانه است/ تعویق مداوم مسابقات ما را به چالش می‌کشد

  • کد خبر : 1935
  • 07 ژوئن 2022 - 1:30
زنگنه: حضور در مسابقات کشورهای اسلامی برای بازیکنان ما ناعادلانه است/ تعویق مداوم مسابقات ما را به چالش می‌کشد

پگاه زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آساخبر، در خصوص شرایط تمرینی ملی‌پوشان بانوان کاراته ایران اظهار داشت: هفتمین مرحله اردوی تیم ملی کاراته در هفته گذشته به پایان رسید و قرار است مرحله هشتم اردو نیز از ۱۸ تا ۲۴ خردادماه برگزار شود. وی در خصوص حفظ ملی‌پوشان در شرایط تمرینی با توجه به […]

پگاه زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آساخبر، در خصوص شرایط تمرینی ملی‌پوشان بانوان کاراته ایران اظهار داشت: هفتمین مرحله اردوی تیم ملی کاراته در هفته گذشته به پایان رسید و قرار است مرحله هشتم اردو نیز از ۱۸ تا ۲۴ خردادماه برگزار شود.

وی در خصوص حفظ ملی‌پوشان در شرایط تمرینی با توجه به دوری طولانی مدت از میادین مسابقه گفت:  ما مجبوریم بچه‌ها را در شرایط تمرینی نگه داریم. در سال‌های گذشته بچه‌ها به مسابقات کاراته وان زیادی اعزام می‌شدند و بچه‌ها  می‌توانستند در مسابقات زیادی محک بخورند اما در حال حاضر با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم و طبیعتاً این امکان را نداریم.

مربی تیم ملی کاراته تصریح کرد: سعی کردیم از لحاظ تمرینی بهترین برنامه‌ها را برای بچه‌ها داشته باشیم و آنالیز‌ها را توسط ندا بروشک شروع کنیم. همچنین برنامه بدنسازی عالی داریم و مربی بدنساز خیلی خوبی در کنار تیم ملی حضور دارد و بچه‌ها از لحاظ آمادگی جسمانی در شرایط خوبی قرار دارند. سعی کردیم تمرینات فنی نیز به روز باشد و از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی بچه‌ها را ارتقا بدهیم و با کاراته روز دنیا پیش برویم.

زنگنه در خصوص تاثیر تعویق بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا در روند آماده‌سازی تیم ملی تاکید کرد: این درست که به لحاظ تعویق مسابقات شرایط برای همه کشورها یکسان است، اما این را باید در نظر گرفت که آنها در مسابقات مختلف و کاراته وان‌ها شرکت کردند و ما این امکان را نداشتیم. در این مدت به صورت مداوم هدف‌گذاری ما برای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی دچار خلل شده است و ما هر پیکی را برای خودمان در نظر گرفتیم با تغییر برنامه‌ها مواجه شدیم.

وی افزود: تعویق مسابقات و خلل در برنامه‌ها می‌تواند کادرفنی و بازیکنان را به چالش بکشد. ما به لحاظ انگیزشی نیازمند حضور در مسابقات هستیم تا بچه‌ها از لحاظ روحی و روانی خودشان را ارتقا بدهند. اینکه بازیکنان احساس کنند اردوها را به صورت بی‌ثمر برگزار می‌کنند، از لحاظ روانی می‌تواند به آنها لطمه بزند، اما در حال حاضر شرایط همین است و کاری از دست کسی بر نمی‌آید.

مربی تیم ملی کاراته بانوان تصریح کرد: اگر بخواهیم در اردوها فقط به این موضوعات فکر کنیم وضعیت‌مان بدتر خواهد شد و سعی کردیم بچه‌ها را با تمرینات متنوع‌تر از لحاظ انگیزشی حفظ کنیم. البته مسابقات کشورهای اسلامی را در پیش داریم و امیدواریم این مسابقات به تعویق نیفتاد تا بچه‌ها بتوانند خود را در این مسابقات بسنجند. هر چند حضور در این مسابقات برای بازیکنان ما ناعادلانه خواهد بود، چرا که ترکیه، مصر و آذربایجان با تک ستاره خود به عنوان حریفان اصلی ما پیوسته در حال مسابقه دادن هستند و ما در مسابقه‌ای حضور نداشتیم.

زنگنه در خصوص اینکه با لغو قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی همچنان به دنبال تشکیل دو تیم خواهیم بود، گفت: تشکیل تیم دوم برای سرمایه‌گذاری جهت آینده کاراته است و این نیازمند یکسری بسترها است. این رویکرد فدراسیون کاراته بسیار درست است، اما با توجه به شرایط پیش و نداشتن رویدادهای تدارکاتی، تشکیل دو تیم مجزا  بسیار سخت است.  در صورت فراهم شدن این شرایط ما می‌توانیم دو تیم آماده و خوب در کاراته بانوان داشته باشیم.

وی در پایان در خصوص زمان مشخص شدن ترکیب تیم ملی در مسابقات کشورهای اسلامی گفت: پیش از این قرار بود با توجه به رقابت‌های قهرمانی آسیا  انتخابی را برگزار کنیم، اما با تعویق مسابقات تصمیم بر این شد که رقابت‌های انتخابی را با تاخیر برگزار کنیم. قرار است در هفته آینده در این خصوص همراه با فرحناز ارباب، سرمربی تیم ملی با مسئولان فدراسیون جلسه داشته باشیم و در نهایت زمان رقابت‌های انتخابی را مشخص کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=1935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.