ساعی: زود است به این نتیجه برسیم که قید گرندپری‌ها را بزنیم/ همدل شدیم تا سکوی آسیایی را پس بگیریم


هادی ساعی در گفت‌وگو با آساخبر، در  خصوص شرایط تیم‌های ملی تکواندو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خوب است. همه تلاش خود را انجام می‌دهیم و امیدواریم نتایج‌مان از دوره گذشته بهتر باشد.  تیم بسیار جوانی داریم و به آینده آن بسیار امیدوار هستیم. به خاطر جوانی بچه‌ها، کادرفنی فشار بیشتری را تحمل می‌کند، اما امیدواریم تجربه کادرفنی بتواند به بی‌تجربگی بچه‌ها کمک  کند. البته بچه‌های ما در عین جوانی بسیار با انگیزه هستند و خیلی خوب تمرین می‌کنند و می‌توانم بگویم تیم یکدست و خوبی داریم.

رئیس فدراسیون تکواندو در  خصوص شانس ملی‌پوشان برای پس گرفتن سکوی آسیایی گفت: تقریباً بالای سر تیم‌ها بودم و نظارت داشتم و کادرفنی نیز تلاش بسیاری می‌کند و کمیته فنی نیز کمک می‌کند. همه همدل شدیم تا بتوانیم سکویی را که از دست دادیم، دوباره پس بگیریم و همه تلاش‌مان این خواهد بود که بهترین سکو را به دست بیاوریم.

ساعی در خصوص سوتعبیر سازمان تیم‌های ملی در خصوص شرایط نفرات اعزامی به چالش گرندپری و از دست رفتن شانس حضور در این مسابقات گفت: این مسابقات در ابتدا قرار بود زودتر و در دوره مدیریت گذشته فدراسیون برگزار شود. البته این سوتفاهم فقط برای ما نبود و برای چند کشور دیگر نیز تکرار شد. حتی برای بچه‌های ما دعوتنامه ارسال شد و با همان شرایط ثبت‌نام شدند، اما یکدفعه اعلام شد که شرایط عوض شده است. این موضوع اتفاقاً خیلی به ما کمک کرد و تصمیم گرفتیم با وجودی که همچنان می‌توانستیم بچه‌ها را به مسابقات اعزام کنیم، در این رویداد حضور نداشته باشیم.

وی افزود: وقتی کارشناسی کردیم متوجه شدیم نتیجه‌گیری برای بچه‌های بالای ۷۰ رنکینگ ما کار سختی خواهد بود و نیازمند ریسک و هزینه زیادی بود. تازه اگر بچه‌های ما فینالیست می‌شدند،  تنها شانس حضور در یک مرحله گرندپری منچستر را داشتند. آنجا نیز با توجه به رنکینگی که داشتند در مرحله نخست به رنکینگ یک یا دو مسابقات برخورد می‌کردند. از طرفی توجیه نداشت که این همه هزینه می‌کردیم و نتیجه نیز نمی‌گرفتیم، چرا که این هزینه برای ما دو تا بود و یک بار باید به کره‌جنوبی می‌رفتیم و در صورت نتیجه گرفتن یک ریسک خیلی بالایی می‌کردیم و بچه‌ها را با هزینه بالا به مسابقات منچستر اعزام می‌کردیم که قابل توجیه نبود.

وی در پاسخ به این سوال که  با توجه به شرایط اقتصادی ورزش کشور، احتمال دارد که فدراسیون قید کسب سهمیه از طریق رنکینگ را زده و برای کسب سهمیه در مسابقات قاره‌ای حضور داشته باشد، گفت: در خصوص این موضوع فکر کردیم، اما هنوز خیلی زود است به این نتیجه برسیم. حداقل باید در مسابقات جهانی شرکت کنیم و بعد از این مسابقات تصمیم بگیریم. برای ما مهمترین رویداد مسابقات جهانی است که از امتیاز بسیار بالایی برخوردار است. اگر بتوانیم در مسابقات جهانی مدال بگیریم، ۷۰ درصد راه را رفتیم و شانس بالایی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ خواهیم داشت. تا مسابقات جهانی تنها یک مرحله گرندپری پاریس را در پیش داریم و بچه‌هایی که رنکینگ داشته باشند را اعزام خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *