تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

سکوت سازمان سینمایی درباره یک تخلف

  • کد خبر : 3887
  • 30 ژوئن 2022 - 17:11

قصه از چند روز مانده به چهلمین جشنواره فیلم فجر شروع شد؛ جشنواره‌ای که مهمترین رویداد سینمایی کشور بعد از روی کار آمدن محمد خزاعی به عنوان رئیس سازمان سینمایی به شمار می‌رود. ابتدا پردیس چارسو به عنوان کاخ بزرگترین رویداد سینمایی کشور معرفی شد و یک یا دو روز بعد با هجمه‌ای که منتقدان […]

قصه از چند روز مانده به چهلمین جشنواره فیلم فجر شروع شد؛ جشنواره‌ای که مهمترین رویداد سینمایی کشور بعد از روی کار آمدن محمد خزاعی به عنوان رئیس سازمان سینمایی به شمار می‌رود. ابتدا پردیس چارسو به عنوان کاخ بزرگترین رویداد سینمایی کشور معرفی شد و یک یا دو روز بعد با هجمه‌ای که منتقدان و اهالی سینما به این انتخاب وارد کردند، به برج میلاد تغییر یافت. همین تغییر ناگهانی کاخ جشنواره یکی از علت‌هایی بود که باعث شد فضاسازی برج میلاد برای جشنواره شب ۱۰ بهمن آماده شود و ۱۱ بهمن هم اقلام تبلیغی به دست سینما‌های مردمی برسد.

نشست خبری به علت ابتلای مسعود نقاش زاده دبیر جشنواره به ویروس کرونا برگزار نشد و از ۱۱ بهمن، ۲۲ فیلم حاضر در بخش سودای سیمرغ در برج میلاد برای اهالی رسانه اکران شد و همزمان در سینما‌های میزبان جشنواره هم بر روی پرده رفت. در برج میلاد در روز اول فضای نشست خبری صدای اهالی رسانه را درآورد و جواد عزتی به جای برگزارکنندگان، از مهمانان عذرخواهی کرد.

اما کیفیت فیلم‌های حاضر در جشنواره کانون اصلی نارضایتی بیشتر منتقدان و خبرنگاران از جشنواره بود. آن‌ها می‌گفتند در نیمه برخی از فیلم‌ها سالن را ترک کردیم و عده‌ای هم برخی از فیلم‌ها را توهین به شعور مخاطب قلمداد می‌کردند.

بالاخره در روز‌های پایانی جشنواره مسعود نقاش زاده از بند کرونا رها شد و به نشست خبری آمد تا دفاعیات خود را از فیلم‌های حاضر انجام دهد.

موقعیت مهدی، علف زار، شادروان و ملاقات خصوصی فیلم‌هایی بودند که بیشتر از مابقی آثار مورد استقبال قرار گرفتند. تیر دیگر حواشی هم زمانی به بدنه جشنواره اصابت کرد که شب قبل از اختتامیه، سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم حذف شد. اتفاقی که به گفته مسئولین جشنواره به دلیل بروز تخلف در ثبت آرای مردمی سامانه جشنواره رخ داد، اما عوامل ملاقات خصوصی که فیلمشان در صدر جدول آرای مردمی قرار داشت، این اقدام را یک ظلم دانستند و از جشنواره انصراف دادند.

اما روز اختتامیه که پایان جشنواره بود، نقطه آغاز یک حاشیه بزرگ برای سازمان سینمایی شد. وقتی در سالن همایش‌های برج میلاد، حدود یک ساعت پیش از اعلام نتایج، اسامی برندگان سیمرغ لو رفت و جذابیت جوایز را گرفت.

چند روز بعد از اختتامیه سینما تیکت مسئولیت انتشار اسامی را برعهده گرفت و به دنبال آن سازمان سینمایی اعلام کرد که پیگیر این تخلف خواهیم بود.

حتی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در گفتگوی خود با خبرنگار سازمان صدا و سیما اعلام کرد که به دلیل شکایت سازمان سینمایی از سینما تیکت، این سایت حق فروش بلیت فیلم‌ها را ندارد. اما این سایت تا همین الان بلیت تمام فیلم‌ها را به فروش می‌رساند و گویا تخلفی که در جشنواره رخ داد، به فراموشی سپرده شده است.

نتیجه بحث‌های حقوقی سازمان سینمایی و سینما تیکت و اینکه چرا با وجود اعلام آقای خزاعی،این سایت همچنان  بلیت فیلم‌ها را می‌فروشد، موضوعی است که خبرنگار ما بار‌ها آن را پیگیری کرده؛ اما با بی پاسخی مسئولین سازمان سینمایی مواجه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=3887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.