شبکه مستند “تشییع بزرگ” و “امتحان” را پخش می‌کند


به گزارش آساخبر، دو مستند «تشییع بزرگ» و «امتحان» به ترتیب در روزهای ۱۳ خرداد ساعت ۱۶ و یکشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

مستند «تشییع بزرگ» روایتگر حضور پرشور مردم ایران در مراسم تشییع و تدفین پیکر حضرت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد ماه است که یکی از بزرگترین مراسمات بدرقه به شمار می‌رود.

در این اثر که مبتنی بر تصاویر آرشیوی تولید شده است، تصاویری کمتر دیده شده از مراسم تشییع امام خمینی در تهران و استقبال میلیونی مردم از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به نمایش درمی‌آید.

این مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی فتاحی تولید شده و محمدطه امیری آن را نویسندگی کرده است. «تشییع بزرگ» روز جمعه ۱۳ خردادماه ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

فیلم «امتحان» به کارگردانی سجاد ریاحی فیلم دیگری است که به این مناسبت روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

این فیلم مستند روایتی تاریخی از دو اتفاق مهم سیاسی در دهه ۱۳۶۰ همزمان با دوران ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای است. اولین اتفاق مربوط به سال ۱۳۶۴ و ماجرای انتخاب نخست وزیر از سوی ایشان است و دیگری در سال ۱۳۶۶ و خطبه مشهور آیت الله خامنه‌ای در نماز جمعه است که بازتاب‌های مختلفی را از سوی رسانه‌ها و مطبوعات وقت به همراه دارد.

نام این فیلم مستند برگرفته از این جمله است که «رهبر انقلاب در امتحانات الهی چگونه عمل می‌کنند؟»

امتحان ۶۳ دقیقه‌ای در سازمان اوج تولید شده و مهدی مطهر تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است. این مستند روز یکشنبه ۱۵ خردادماه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *