صدور دو هشدار هواشناسی درباره وزش باد و رگبار باران


صادق ضیائیان گفت:هشدار سطح نارنجی درباره وزش باد شدید همراه با کاهش کیفیت هوا در نقاط مستعد خیزش گردوخاک  طی امروز و فردا صادر شده است.

طبق گفته مدیرکل پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی امروز وزش باد و گرد خاک استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان، و فردا همدان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، سمنان، قم، تهران، خوزستان، ایلام، لرستان، را در بر می‌گیرد.

طبق این هشدار در اثر وزش باد شدید احتمال شکستن درختان فرسوده،  آسیب به سازه‌های موقت، تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و  سقوط تابلو‌های تبلیغاتی وجود دارد.

ضیائیان گفت: همچنین هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب طی امروز و فردا صادر شده که در این مدت شاهد رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، از بعد از ظهر فردا تا روز یکشنبه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب سمنان و شمال اصفهان وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد که روز شنبه در منطقه زابل باد و گرد و خاک و طوفان شن انتظار می‌رود.

بعد از ظهر چهارشنبه تا پنجشنبه در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر نیز وزش باد شدید گرد و خاک رخ می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *