image_printپرینت خبر

به گزارش مدیکال نیوز تودی، یکی از مطالعه ها، شرکت کنندگان را به مدت ۳۲ سال دنبال کرد و دریافت افرادی که رژیم غذایی گیاهی بیشتری داشتند میزان بیماری‌های قلبی کمتری داشتند.

مطالعه دیگر بر سلامت زنان متمرکز بود و متوجه شد که زنان در مرحله یائسگی با رژیم‌های گیاهی بیشتر نیز خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش می‌دهند.
گنجاندن غذا‌های کامل و تازه در رژیم غذایی چیزی است که متخصصان پزشکی اغلب آن را ترویج می‌کنند. خوردن غذا‌های طبیعی به جای غذا‌های فرآوری شده می‌تواند مزایای زیادی برای سلامتی داشته باشد.

دو مطالعه مشاهده‌ای جدید فواید رژیم‌های گیاهی را مورد بررسی قرار دادند. هر دو مطالعه، شرکت کنندگان را برای پیگیری روند‌های سلامت و انتخاب مواد غذایی بیش از یک دهه دنبال کردند.

وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) بیش از ۱۰۰ سال است که دستورالعمل‌های رژیم غذایی را ارائه می‌دهد. در حالی که دستورالعمل‌ها در طول زمان تغییر کرده است، USDA مدتهاست روی خوردن غذا‌هایی که مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامتی را تأمین می‌کنند تمرکز کرده است.

در حال حاضر،   رژیم غذایی مناسب افراد شامل موارد زیر است:

میوه

سبزیجات

دانه‌ها

پروتئین

لبنیات

 رژیم غذایی

همچنین پیشنهاد می‌شود که افراد منابع پروتئینی خود را تغییر دهند و هر چند وقت یکبار از غذا‌های بدون گوشت استفاده کنند. اولین مطالعه جدید با عنوان “رژیم غذایی گیاهی و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در بزرگسالان جوان تا میانسال” در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد.

محققان در این مطالعه تقریباً ۵۰۰۰ نفر از جوانان ۱۸ تا ۳۰ ساله را هنگام شروع مطالعه ردیابی کردند. این مطالعه ۳۲ سال به طول انجامید. هیچ یک از شرکت کنندگان هنگام شروع مطالعه مشکلات قلبی نداشتند. در معاینات، سال‌ها، پزشکان سلامت شرکت کنندگان را ارزیابی کردند، در مورد غذا‌هایی که می‌خوردند سوال  کردند و نمره کیفیت رژیم را برای آن‌ها تعیین کردند.

در پایان مطالعه، نزدیک به ۳۰۰ نفر به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا شدند. علاوه بر این، پس از تعدیل عوامل مختلف، از جمله نژاد، جنس، و تحصیلات، محققان همچنین دریافتند افرادی که بیشترین رژیم غذایی گیاهی و نمره کیفیت رژیم غذایی بالاتری دارند ۵۲ ٪ کمتر از افرادی که از حداقل رژیم غذایی پیروی می‌کنند دچار مشکلات قلبی می‌شوند.

دکتر چوی محقق فوق دکتری در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه سوتا در مینیاپولیس است و می‌گوید: “مردم می‌توانند از بین غذا‌های گیاهی که تا حد امکان نزدیک به طبیعی هستند و زیاد فرآوری نشده اند را انتخاب کنند. ما فکر می‌کنیم که افراد می‌توانند گهگاه از محصولات حیوانی مانند مرغ سرخ نشده، ماهی کبابی، تخم مرغ و لبنیات کم چرب استفاده کنند. ”

 

منبع: https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1400/6/7/112