تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

مجموعه اشعار «پرده‌ی پندار» اثر شاعر پیشکسوت کرمانشاهی منتشر شد

  • کد خبر : 2258
  • 10 ژوئن 2022 - 13:17
مجموعه اشعار «پرده‌ی پندار» اثر شاعر پیشکسوت کرمانشاهی منتشر شد

به گزارش خبرنگار آساخبر،  مجموعه ارزنده (پرده‌ ی پندار) مشتملِ بر اشعارِ آئینی، اجتماعی، غزلیات، سُروده های طنز، انتقادی و انواع قالب های ادبی است که در نوعِ خود منحصر بفرد می نماید، به گونه‌ای که بارِ آگاهیِ بینش و دانشِ شاعر را می توان در لابلای هر واژه ی شعری با کنکاشی ادیبانه به […]

به گزارش خبرنگار آساخبر،  مجموعه ارزنده (پرده‌ ی پندار) مشتملِ بر اشعارِ آئینی، اجتماعی، غزلیات، سُروده های طنز، انتقادی و انواع قالب های ادبی است که در نوعِ خود منحصر بفرد می نماید، به گونه‌ای که بارِ آگاهیِ بینش و دانشِ شاعر را می توان در لابلای هر واژه ی شعری با کنکاشی ادیبانه به نظاره نشست، این نگارنده که ارادتی خاص بر استاد اعتمادی داشته و دارد، بر این باور است که این مجموعه می تواند بر تکامل ادبیات و دانشِ شعری اهالی فرهنگ و هنر بیفزاید و مثمرالثمر باشد، لذا بایسته است که در خصوصِ تهیه و مطالعه اینگونه آثار از سوی خوانندگانِ شعر و ادب جهدی و کوششی بجوشد که لازمه بر داشتِ علمی و فرهنگی خواهد بود.

گوشه‌ای از پرده‌ افکارِ شاعری بزرگوار و پیشکسوت به فرخندگی کنار رفت تا جامعه فرهنگیِ این مرز و بوم، خاصه استان کرمانشاه از فیضِ ارجمندیِ مجموعه اشعارِ (پرده‌ ی پندار) بهره مند گردد، این مجموعه ذرّه ای از  بی نهایت پژوهنده گی و قریحه نابِ استاد عالیقدر جناب آقای محمد سعید اعتمادی است که در انتشاراتی سرانه استان کرمانشاه به زیور چاپ آراسته شده است، که خود نویدی ست فرخنده و درخشان برای مشتاقان، و بی شک حاصلِ سالیانی چند است که در مجموعه ای جامع از اندیشه و تفکر و  در هم آمیختگیِ تجارب به منصه ی ظهور نشسته است.

سر سبز یِ ثبتِ واژه های نغمه برانگیزِ این مجموعه(پرده‌ ی پندار) به گونه‌ای است که قطعاً بر دل و جانِ مخاطبِ علاقه‌مند و صاحبنظر خواهد نشست، جناب آقای محمد سعید اعتمادی یکی از شعرای متواضع و فروتنی ست که هیبتِ منحوسِ مَنیّت را در وجود خود شکسته است ایشان که همواره اشعارِ گرانسنگ خود را با عنوان تُرِّهات به معرفی می نشیند خود استادِ بزرگی است که بی هیچ ادعایی مَرکبِ دانش و انسانیت خود را به پیش می راند و  هم در این گُذر چه تحفه های اخلاقی و  علمی که از دل و جان بی چشمداشت نثارِ خواستارانِ فرهنگ و هنر نمی کند.

جناب اعتمادی که چاپِ کتاب(تاثیرِ دین در جامعه ی قبل از اسلام) را نیز در کارنامه ی خود دارد در مورد چاپِ مجموعه اشعارِ خود بنابر تواضعِ یاد شده‌ رغبتی نشان نمی داد تا اینکه با اصرارِ اصحابِ فرهنگ و بزرگانِ این فن پس از گذر چندین دهه نسبتِ به چاپِ این مجموعه اقدام ورزیده‌اند، استاد اعتمادی را بی شک می توان در جایگاهِ منتقدی نافع و آگاه در محافلِ ادبیِ استانِ کرمانشاه بر شُمرد که با ابرازِ نظر های پخته و صیقل خورده‌ ی خویش مُدام در جهتِ رُشد و تعالیِ فرهنگ و هُنر و رفعِ نقیصه های ادبی راهگشایی به‌ نام‌ و شهیر است، مقامِ انسانی‌ و دانایی اش بر اهالیِ فرهنگ و هنر کاملاً به ارجمندی سر سبز است.

معمولاً هر وقت سخن از دفاع از حقوق جمعی و فردی قشری از افراد جامعه که در یک صنعت و پیشه شغال دارند، عدم وجود سندیکا، انجمن و تعاونی تداعی میشود. این مقوله در کرمانشاه و به ویژه در صنف نویسندگان و ناشران بیشتر خودنمایی می‌کند. اما خوشبختانه اخیراً انتشارات سرانه کتابی را به تبع رسانده است که توسط صندوقی حمایت مالی شده که به همت انجمن ادبی نقدحال راه اندازی شده است و جمعی از شاعران؟ به تامین هزینه چاپ کتاب های شاعران عضو انجمن کرده‌اند. این نشانه‌ امیدوارکننده‌ای است از همکاری دوستان برای تشکیل نهادهای حمایتی در اصناف مشابه. کتاب حاضر حاصل این همکاری است.  

روف نگاری و صفحه آرایی کتاب را سهیلا صیاد پور، ویراستاری را استاد همت‌علی اکرادی، طراحی جلد را فاطمه یزدانی‌فر و نظارت و پیگیری چاپ را هستی مرادی انجام داده است.
 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.