مداح: هیچ فشاری به بازیکنان برای کسب نتیجه در قهرمانی آسیا وارد نمی‌کنیم/ کارمان سخت‌تر شده است


مینو مداح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آساخبر، در خصوص شرایط ملی‌پوشان تکواندو بانوان اظهار داشت: بچه‌ها هنوز به شرایطی که توقع دارم، نرسیدند. در ابتدای اردو یک مقدار توقعم بیشتر بود، چون گفتند تیم آماده است و بچه‌ها شرایط بسیار عالی دارند. به همین دلیل توقعم از بچه‌ها بالا رفت، اما از اولین مرحله انتخابی عنوان کردم که بچه‌ها از لحاظ فنی و بدنی در حد انتظار ظاهر نشدند.

وی اضافه کرد: سعی کردیم در این مدت به بچه‌ها زمان بدهیم و کار بدنسازی و فنی را در دو نوبت صبح و عصر داشته باشیم و منسجم و با برنامه و با تعطیلات کم جلو برویم. در حال حاضر بچه‌ها بهتر از زمان شروع اردوها هستند، اما مرتب می‌گویم با توجه به پتانسیل آنها نیاز به زمان بیشتر دارند. کار بدنی و فنی زمان می‌برد و باید این زمان را بدهیم تا بچه‌ها بعد از مسابقات قهرمانی آسیا به آمادگی برسند و از تمام پتانسیل خود استفاده کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در خصوص اینکه تیم ملی مانند دوره گذشته شانس حضور روی سکو را خواهد داشت یا نه، گفت: دوره گذشته خیلی از نفرات صاحب‌نام و مطرح حضور نداشتند. خیلی از بازیکنان و کشورهای مطرح به دلیل فاصله کوتاه مسابقات تا المپیک و همچنین بیماری کرونا ترجیح دادند که در مسابقات شرکت نکنند. در هر صورت هر زمانی که تیم ملی ایران نتیجه بگیرد و تحت هر شرایطی سکویی کسب کند باعث افتخار است، اما در این دوره کار خیلی سخت‌تر است.

مداح خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث ویروس کرونا، قرنطینه و خیلی از این مسائل فروکش کرده و همه کشورها به دنبال این هستند که امتیازات رنکینگ را جمع کرده و برای المپیک پاریس آماده شوند. در اوزان مختلف می‌بینیم که کره‌جنوبی، چین و تایلند با تمام پتانسیل خود حضور خواهند داشت و کار سختی داریم، اما هیچ فشار روانی به بچه‌ها وارد نمی‌کنیم که چون در دوره گذشته روی سکو قرار گرفتیم، باید در این دوره نتیجه بهتر شود.

وی گفت: می‌خواهیم کاملاً فشار روحی و روانی از روی بچه‌ها برداشته شود، اما قطعاً تمام تلاش خود را برای بهترین نتیجه می‌کنیم. همیشه کادرفنی و بازیکنان می‌خواهند که دست پر بازگردند و نتیجه خوب بگیرند. بعد از شروع اردوها، مسابقات قهرمانی آسیا برای ما اولین رویداد است و اصلاً زمانی نداشتیم که بخواهیم در تورنمنتی شرکت و محک بخوریم. در حالی که در دوره گذشته بچه‌ها بارها و بارها رویدادهای مختلف را تجربه کردند و بعد وارد قهرمانی آسیا شدند. تمام تلاش ما در حال حاضر این است که تا زمان برگزاری مسابقات بچه‌ها به بهترین شرایط بدنی خوب‌شان برسند.

مداح در پاسخ به این سؤال که با توجه به شناخت پتانسیل و شرایط تمرین ملی‌پوشان شانس  آنها را برای حضور دوباره روی سکوی قهرمانی آسیا چقدر می‌داند، گفت: در حال حاضر نمی‌توانم این موضوع را پیش‌بینی کنم. شاید برخی کشورها با چهره‌های جدید در مسابقات حضور داشته باشند و برخی کشورها نیز گاهی اوقات با وجود داشتن یک یا دو بازیکن، نتایج خوبی می‌گیرند و همین موضوع باعث پخش شدن مدال‌ها می‌شود. هیچ پیش‌بینی نمی‌توانم انجام دهم، اما با دو ماه در اختیار داشتن بازیکنانی که حدود ۴۵ روز استراحت داشتند و واقعاً در شرایط خوبی در انتخابی شرکت نکردند و تعدادی نیز آسیب دیدگی داشتند، تمام تلاش خود را برای بهترین نتیجه می‌کنیم. امیدوارم خدا کمک کند و با دعای مردم و تلاش بچه‌ها نتیجه کسب شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در خصوص ارزیابی‌اش از تغییر قوانین و تأثیر این موضوع روی عملکرد بازیکنان گفت: این موضوع را به فال نیک می‌گیرم، چرا که بلافاصله بعد از تغییر قوانین این موضوع را با بچه‌ها کار کردیم. از داورانی که با قوانین آشنا بودند در تمرینات کمک گرفتیم و حتی دو مرحله از مسابقات انتخابی را با قوانین جدید برگزار کردیم و کادرفنی اصرار داشت بچه‌ها با قوانین جدید بازی کنند تا آنها را با این قوانین نیز محک بزنیم.

وی گفت: بازیکنان با قوانین آشنا شدند، اما هنوز در شرایط قانونی و رسمی مسابقات در خارج از کشور قرار نگرفتند. فکر می‌کنم خیلی قوانین برای ما مشکل‌ساز نمی‌شود، مگر اینکه همانطور که گفتم بچه‌ها از لحاظ آمادگی جسمانی دچار مشکل شوند. قوانین جدید بازیکن جنگجو می‌خواهد و بازیکنان باید در هر راند بجنگند آن هم در شرایطی که بچه‌ها از لحاظ بدنی هنوز در شرایط عالی قرار ندارند. از این لحاظ نه تنها کار برای ما بلکه برای همه دشوارتر شده و سختی آن نیز برای ما عدم حضور در رویداد تدارکاتی با قوانین جدید است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *