مسئولان کشور به دغدغه‌های نادر طالب‌زاده توجه کنند


فواد ایزدی در گفت‌وگو با آساخبر:

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل گفت: مرحوم نادر طالب زاده به سبب توانمندی‌های شخصی و موفقیت هایش، به یک چهره بین المللی و فرمانده جهاد تبیین تبدیل شد.

او ابراز امیدواری کرد مسئولان کشور توجه ویژه به دغدغه‌های طالب زاده داشته باشند؛ چرا که برنامه‌های او می‌تواند راهگشای فعالیت‌های فرهنگی ایران در عرصه بین الملل باشد.

اکنون یک هفته است که نادر طالب زاده مستندساز و فرمانده جبهه فرهنگی انقلاب دیگر بین ما نیست و در جوار رفیق شهیدش سید مرتضی آوینی آرام گرفته است.

ایزدی استاد دانشگاه می‌گوید مرحوم طالب زاده کسی بود که چندین سال در آمریکا زندگی کرد، آنجا درس خواند و فیلمسازی را در دانشگاه معتبر کلمبیا آموخت. اما او بعد از انقلاب به ایران آمد و پس از ملاقات حضرت امام در اینجا ماند و زندگی خود را وقف اسلام و ایران کرد. این اتفاق برای کمتر کسی رخ می‌دهد و هرکسی نمی‌تواند به این میزان از سطح درک برسد.

وی همچنین با اشاره به نگاه ایدئولوژیک خاص مرحوم طالب زاده می‌گوید: جهان بینی او در رابطه با مسائل داخلی و سیاست‌های خارجی، وجه تمایزش با دیگران بود. همچنین در کنار تعهدی که به اسلام و ایران داشت، طی حضور در جبهه و کسب تجارب میدانی، به یک متخصص کارکشته تبدیل شد.


بیشتر بخوانید

دستاوردی برای طالب زاده که نماند تا ببیند + فیلم


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران می‌گوید باوری که مرحوم آقای نادر به توانمندی‌های محور مقاومت داشت، موجب شد که صدایش هم توسط خود و هم توسط شاگردانش به اقصی نقاط دنیا برسد. درواقع این ویژگی مردان بزرگ است که از توانمندی‌ها و تعهدات خود برای رفع دغدغه هایشان استفاده کنند. نادر طالب‌زاده مردی است که جای خالی او به این راحتی پر نخواهد شد.

او، یکی از دغدغه‌های همیشگی مرحوم طالب زاده را مبارزه با رژیم صهیونیستی عنوان کرد. به گفته او صهیونیسم بار‌ها سعی کرد به عمار انقلاب ایران ضربه بزند. البته آقای طالب زاده هم پروژه‌های ضد صهیونیستی زیاد داشت و موفقیت‌هایی هم در این زمینه کسب کرد.

ایزدی معتقد است، درگذشت آقای نادر به عنوان فردی که تمام عمر خود را برای کمک به محور مقاومت و ارائه گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین الملل هزینه کرد، در روز قدس معنای خاصی دارد. برخی از دغدغه‌های مرحوم طالب زاده مدام تکرار می شد و این نشان می‌دهد توجه خاصی به این دغدغه‌ها نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *