تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

مصوبات مجمع تشخیص برای «امنیت غذایی» و «حکمرانی منابع آب» در سیاست‌های برنامه هفتم

  • کد خبر : 6811
  • 31 جولای 2022 - 17:25
مصوبات مجمع تشخیص برای «امنیت غذایی» و «حکمرانی منابع آب» در سیاست‌های برنامه هفتم

به گزارش گروه سیاسی آساخبر، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده امروز صبح(یکشنبه ۹مردادماه۱۴۰۱) که به ریاست آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی و با حضور رئیس قوه قضاییه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت. این جلسه به بحث و بررسی درخصوص بندهای مربوط به […]

به گزارش گروه سیاسی آساخبر، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده امروز صبح(یکشنبه ۹مردادماه۱۴۰۱) که به ریاست آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی و با حضور رئیس قوه قضاییه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.

این جلسه به بحث و بررسی درخصوص بندهای مربوط به «امنیت غذایی؛ اطمینان از بسندگی و ایمنی منابع غذایی» و «مواجهه موثر با پدیده تغییر اقلیم، خشکسالی و کمبود آب» گذشت.

 

در این جلسه که وزیر نیرو، رئیس و معاون سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، اعضای مجمع، مقرر کردند: «تامین امنیت غذایی و خود اتکائی در تولید داخلی محصولات و کالاهای اساسی کشاورزی همراه با حفظ و اتقاء ذخایر ژنتیکی و منابع آبی و نیل به الگوی مطلوب مصرف مواد غذایی و محصولات کشاورزی» در سال‌های برنامه هفتم محقق گردد.

اعضای مجمع در این خصوص به «افزایش سطح سلامت و ایمنی و بهبود کیفیت مواد غذایی»، «بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و توسعه و ترویج کشاورزی دانش‌بنیان با تاکید بر افزایش بازدهی در واحد سطح»، «تکمیل زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی و اصلاح الگوی کشت با رعایت سیاست‌های کلی آمایش سرزمین» و «ارتقاء جایگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در شبکه تامین غذا با تاکید بر ویژند (برند) حلال» را از تصویب گذراندند.

در ادامه بند مربوط به مواجهه موثر با پدیده تغییر اقلیم، خشکسالی و کمبود آب، مورد بحث و بررسی اعضای مجمع قرار گرفت و دو ماده از آن: «استقرار نظام مدیریت یکپارچه و حکمرانی منابع آب کشور بر اساس حوضه‌های شش‌گانه آبریز» و «افزایش بهره‌وری متوسط پنج‌درصدی سالیانه آب کشاورزی در کشور» مورد تصویب قرار گرفت.

ادامه بررسی‌های مواد و بندهای سیاست‌های کلی هفتم در جلسات فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=6811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.