مقانلو: بخواهیم یا نخواهیم باید با سیاست فدراسیون جهانی پیش برویم/فرصت امضای قرارداد را نداشتم/حاشیه‌ها اذیت‌ می‌کند


بیژن مقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آساخبر، در خصوص شرایط ملی‌پوشان تکواندو اظهار داشت: تیم اعزامی به قهرمانی آسیا، تیم خیلی جوانی است. در این مرحله این نفرات برای قهرمانی آسیا انتخاب شدند و شاید در مراحل آینده نفرات دیگر اعزام شوند. از تک‌تک بچه‌ها تشکر می‌کنم که با تمام وجود در اردو بودند و امیدوارم بتوانند مزد زحمات خود را بگیرند.

وی در خصوص آمادگی بازیکنان برای قهرمانی آسیا گفت: با توجه به شرایطی که داشتیم به خواسته‌هایم نزدیک شدم. با این حال نیاز به زمان داریم، چرا که یک پروسه سنگینی را پشت سر گذاشتیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص باز پس‌گیری سکوی آسیا و تلاش برای قهرمانی گفت: سرعت و روند پیشرفت را افزایش می‌دهیم، اما بعضی‌ها توقع معجزه دارند که اسم آن مشخص است. امیدوارم این معجزه اتفاق بیفتد، اما با توجه به شرایط، باید توقعات کم شده تا بار روانی از بچه‌ها برداشته شود.

مقانلو تصریح کرد: نباید فراموش کنیم قوانین تغییر کرده است. موضوعی که آن را در کنار جوانی تیم به فال نیک گرفتم. فکر می‌کنم یکی از شرایط اصلی مربیگری ریسک کردن است تا بتوانید از داشته‌های خود حداکثر استفاده را کنید و اسیر اسم‌ها نشوید. واقعاً بچه‌ها در اردوها جنگیدند و با تمام وجود مایه گذاشتند و امیدوارم پاداش زحمات خود را بگیرند. 

وی در خصوص عدم حضور ملی‌پوشان در مرحله نخست گرندپری گفت: در تلاش هستیم که در گام اول بازیکنان خود را به جمع ۳۲ نفر بیاوریم. دست‌مان تا حدودی خالی و هدف‌مان این است که در ابتدا به جمع ۳۲ نفر برسیم. از طرف دیگر تنها از تورنمنت‌های بین‌المللی در سال می‌توانیم ۴۰ امتیاز بگیریم. در بررسی و آنالیزی که داشتیم که به این نتیجه رسیدیم که ۶ بازیکن اعزامی به قهرمانی آسیا  می‌توانند از فرصت کسب ۲۰ امتیاز تورنمنت اوپن کره‌جنوبی نیز استفاده کنند.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: درخواست کردیم بعد از قهرمانی آسیا در کره بمانیم و در تورنمنت آزاد نیز شرکت و سقف ۴۰ امتیاز را پر کنیم. در حال حاضر نفرات سی و دوم رنکینگ المپیک در اوزان مختلف با بچه‌ها ما ۲۰ تا ۳۰ امتیاز اختلاف دارند. حداکثر نفرات هر کشور در هر وزن می‌تواند ۲ نفر باشد، اما سعی خواهیم کرد تعداد نفرات برتر ما در میان ۳۲ نفر بیشتر از ۲ نفر باشد تا چالش اعزام بازیکن به این مسابقات را داشته باشیم.

مقانلو در خصوص دلیل عدم حضور در مرحله نخست گرندپری گفت: شاید به خاطر کمبود زمان بود. مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داشتیم و پیش‌بینی ما بعد از این مسابقات، بازی‌های آسیایی بود که لغو شد. در این بین مرحله دوم گرندپری نیز وجود دارد که باید حتماً در آن شرکت کنیم تا از رقبا عقب نیفتیم. هر مرحله گرندپری ۶۰ امتیاز دارد و امیدوارم با توجه به شرایطی که داریم بتوانیم با حضور در این مسابقات بدرخشیم. در کنار نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا، متین رضایی، امیرحسین خانلو و نجفی نیز با تیم امید اعزام خواهند شد تا در صورت امکان با نفرات قهرمانی آسیا در تورنمنت کره شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به جایگاه سجاد مردانی، آرمین هادی‌پور و سروش احمدی در رنکینگ المپیک، امکان اعزام این نفرات به مرحله نخست گرندپری وجود نداشت، گفت: اعتقاد دارم اگر قرار است وارد میدان شویم، حداقل باید با آمادگی ۶۰،۷۰ درصدی وارد شویم. اردو را به دلیل تشریفات کار فدراسیون دیر شروع کردیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص از دست رفتن فرصت حضور تیم امید در چالش گرندپری گفت: اصلاً اطلاعاتی ندارم؛ نه اینکه اطلاعات نداشته باشم، اما وقتی آدم می‌خواهد درباره  مسئله‌ای صحبت کند باید جزئیات آن مسئله را بداند و من در جریان جزئیات نیستم.

مقانلو در خصوص اینکه گفته می‌شود هنوز قراردادی با فدراسیون ندارد، به تسنیم گفت: آنقدر درگیر مسائل تیم و اردو هستم که فرصت نشده است. زمان پولادگر نیز پیش می‌آمد که ۶ ماه قرارداد نداشته باشیم. این مسائل طبیعی است و اصلاً بحث اختلاف و موارد دیگر وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی حاشیه‌ها گفت: یک مقدار حاشیه‌ها اذیت می‌کند. این حاشیه‌ها من را اذیت نمی‌کند، اما بازیکنان ما جوانان هستند و این مسائل می‌تواند تاثیرگذار باشد. خواهش می‌کنم به خاطر روح پاک بازیکنان ما به این جوانان فرصت بدهند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط و مشکلات مالی ورزش کشور امکان دارد که تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک قید مسابقات گرندپری را زده و در مسابقه قاره‌ای تلاش کند، گفت: حضور در مسابقات گرندپری برای ساختن شخصیت یک قهرمان خیلی تاثیرگذار است. در گرندپری هر بازی یک فینال است و چه بخواهیم و نخواهیم باید با سیاست فدراسیون جهانی پیش برویم و این یک قانون نوشته است. با توجه به شرایط باید از فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببریم.

مقانلو ادامه داد: برخی مواقع چند بازیکن در کورس کسب سهمیه حضور دارند، اما فقط یک یا دو سهمیه کسب می‌شود. مهم این است که یکسری بازیکن در چرخه کسب سهمیه برای مسابقات المپیک و جهانی بعدی آماده می‌شوند. فدراسیون جهانی این مسابقات را تعریف کرده و اگر به دنبال این هستیم که در تکواندو دنیا حرف داشته باشیم باید با آن کنار بیایم. وقتی فدراسیون جهانی رنکینگ گرندپری را ۶۰ امتیاز می‌کند به خوبی نشان دهنده اهمیت این مسابقات است. از طرفی کسب سهمیه در مسابقات قاره‌ای بدون داشتن رنکینگ باعث خواهد شد که بازیکنان ما در دور ابتدایی مسابقات المپیک با سخت‌ترین حریف روبه‌رو شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: ۸۵ تا ۹۰ درصد مدال‌آوران المپیک گذشته در میان ۱۰ نفر رنکینگ قرار داشتند. درست است که شاید در ماراتن مسابقات، سهمیه را کسب نکرده باشند، اما با تجربه حضور در این مسابقات در میان ۱۰ نفر رنکینگ بودند. همه در مورد یک بازیکن صحبت می‌کنیم که حضور در گرندپری نداشته و مدال طلا کسب کرده است، در حالی که باید شرایط اکثریت را بررسی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *