تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

ممنوعیت‌های صادراتی هند به برنج هم می‌رسد

  • کد خبر : 1988
  • 07 ژوئن 2022 - 17:21
ممنوعیت‌های صادراتی هند به برنج هم می‌رسد

به‌گزارش آساخبر به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران عقیده دارند پس‌از محدود شدن صادرات گندم و شکر هند، محصول بعدی برنج خواهد بود، این اقدام هند تأثیر مخربی بر امنیت غذایی دنیا خواهد گذاشت. محدود شدن صادرات گندم و شکر هند بازارهای دنیا را شوکه کرد، این اقدام هند حاکی از افزایش سیاست حمایت از تولیدات داخلی مواد غذایی […]

به‌گزارش آساخبر به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران عقیده دارند پس‌از محدود شدن صادرات گندم و شکر هند، محصول بعدی برنج خواهد بود، این اقدام هند تأثیر مخربی بر امنیت غذایی دنیا خواهد گذاشت.

محدود شدن صادرات گندم و شکر هند بازارهای دنیا را شوکه کرد، این اقدام هند حاکی از افزایش سیاست حمایت از تولیدات داخلی مواد غذایی است که می‌تواند جریان صادرات برخی محصولات را محدود کند، همین اقدام در مورد برنج، آن‌هم توسط صادرکننده اول دنیا و در شرایطی که قیمت گندم و ذرت افزایش یافته است، میلیون‌ها نفر را در خطر گرسنگی قرار می‌دهد و تورم را بالاتر می‌برد.

هند بزرگ‌ترین صادرکننده برنج دنیاست و ۴۰ درصد از تجارت برنج دنیا در اختیار این کشور قرار دارد.

وضعیت صادرات برنج در یک کمیته وزارتی داخلی در هند مورد بحث قرار گرفته است و طبق گفته برخی افراد حاضر، این کمیته هنوز تصمیمی برای محدود کردن صادرات این محصول نگرفته است، چون هند ذخایر بالایی از برنج دارد.

برنج نقش زیادی در رژیم غذایی و سیستم سهمیه‌بندی غذا در هند دارد. خرید گندم توسط دولت هند برای برنامه کمک غذایی کمتر از نصف سال گذشته خواهد بود و مقامات این کشور قصد دارند توزیع برنج را افزایش دهند و هدفشان عرضه برنج ارزان‌قیمت برای تمام مردم است. هند ذخایر بالای برنج دارد و قیمت این محصول ثابت مانده است.

اما اگر هند تصمیم به محدود کردن صادرات برنج بگیرد، دورنمای آن تغییر خواهد کرد و سایر کشورها هم ممکن است همین سیاست را در پیش بگیرند، درست مانند اتفاقی که در بحران غذایی ۲۰۰۸ افتاد، ویتنام هم در آن زمان صادرات برنج را محدود کرد. آسیا حدود ۹۰ درصد از برنج دنیا را تولید و مصرف می‌کند که ۴۰ درصد تجارت آن در دست هند است.

طبق گفته‌ اقتصاددان‌ها، تصمیم محدود کردن صادرات برنج هند بستگی به قیمت آن در هفته‌های آینده دارد. کاشت و برداشت برنج در هند تا حد زیادی به شرایط جوی این کشور بستگی دارد. در صورت مناسب نبودن هوا و افزایش قیمت برنج، احتمال محدودیت صادرات آن وجود دارد.

انتهای پیام/۹۸+

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=1988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.