«منم آرش»؛ روایتی حماسی از آرش تا شهید حسن طهرانی مقدم


علی محمد رادمنش نویسنده و کارگردان نمایش «منم آرش»، درباره موضوع این نمایش گفت: موضوع این نمایش خیابانی، پیشرفت‌های دفاعی و موشکی ایران است.

به گفته او، این نمایش با بهره‌گیری از شخصیت اسطوره‌ای آرش کمانگیر به اهمیت دفاع از میهن با عقل و جان می‌پردازد؛ در بزنگاه‌های تاریخ بعضی شخصیت‌های ایرانی، آرش گونه همت و جان خویش را فدای ایران می‌کنند.

در این نمایش زندگی و رشادت حسن تهرانی مقدم با آرش کمانگیر در هم می‌آمیزد. 

رادمنش خلاصه نمایش خیابانی ” منم آرش” را این گونه روایت می‌کند که آرش زخمی و با جامه‌ای پاره پاره از میان گرد و غبار بر می‌خیزد تا تیر و کمانی بسازد که با آن مام میهن را از ویرانی در برابر دشمنان نجات دهد. اما چگونه کمانی بسازد که بتواند با پرتاب یک تیر تمام سرزمین‌های در اسارت را آزاد سازد؟

در اوج اراده آرش، به تلاش پرمخاطره شهید حسن طهرانی مقدم برای ساخت موشک گریز زده می‌شود و هر دو برای رسیدن به مقصود با قلب و ایمان خویش، جان خود را فدا می‌کند.

به گفته کارگردان این اثر، این نمایش با ۱۵ بازیگر خانم و آقا تولید شده است، اما به دلیل محدودیت‌های زمانی و هزینه‌ای به صورت تک بازیگر و به شیوه‌ی حماسی اجرا می‌شود. قابلیت اجرا در فضا‌های باز، مسقف و سالن‌های نمایش را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *