تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

نخست وزیر پاکستان خواستار استفاده از پتانسیل اقتصادی ایران شد

  • کد خبر : 2278
  • 10 ژوئن 2022 - 17:24
نخست وزیر پاکستان خواستار استفاده از پتانسیل اقتصادی ایران شد

به گزارش آساخبر به نقل از نشریه لید پاکستان، محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه خواستار بهره برداری از پتانسیل گسترده موجود در زمینه روابط تجاری و اقتصادی کشورش و ایران با غلبه بر موانع و بررسی راه‌های جدید همکاری شد. نخست وزیر پاکستان در دیدار با سید علی محمد حسینی، سفیر ایران […]

به گزارش آساخبر به نقل از نشریه لید پاکستان، محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه خواستار بهره برداری از پتانسیل گسترده موجود در زمینه روابط تجاری و اقتصادی کشورش و ایران با غلبه بر موانع و بررسی راه‌های جدید همکاری شد.

نخست وزیر پاکستان در دیدار با سید علی محمد حسینی، سفیر ایران در پاکستان، بر نهایی شدن زودهنگام پروژه پولان-گوادر که ۱۰۰ مگاوات برق بیشتر از ایران به پاکستان انتقال می‌دهد، تاکید کرد.

وی از کمک به موقع ایران در مهار آتش سوزی در جنگل‌های بلوچستان تشکر کرد و تاکید کرد که این امر گواهی بر پیوند برادرانه و قوی بین مردم و دولت دو کشور است.

نخست وزیر پاکستان همچنین با ابلاغ سلام گرم خود به رهبری ایران، بر اهمیت روابط نزدیک برادرانه بین دو کشور بر اساس جغرافیای مشترک، میراث مشترک و پیوندهای مردمی تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر وضعیت نابسامان انسانی و اقتصادی در افغانستان، تاکید کرد که باید برای مردم افغانستان امکان دسترسی به دارایی های مسدود شده فراهم شود. وی از هماهنگی نزدیک بین ایران و پاکستان در مورد وضعیت افغانستان قدردانی کرد.

سفیر ایران نیز در این دیدار بر تعهد جمهوری اسلامی برای تقویت همکاری‌ها در همه زمینه های مورد علاقه دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین بر رایزنی های نزدیک میان تهران و اسلام‌آباد در مورد مسائل مهم منطقه ای و بین المللی از جمله افغانستان تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.