تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

نشست مشترک نمایندگان اصناف و اتحادیه ها با سازمان امور مالیاتی/ بازنگری مجدد ضرایب مالیاتی در دستور کار قرار گرفت

  • کد خبر : 1994
  • 07 ژوئن 2022 - 21:25
نشست مشترک نمایندگان اصناف و اتحادیه ها با سازمان امور مالیاتی/ بازنگری مجدد ضرایب مالیاتی در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی آساخبر، ابراهیم درستی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به برگزاری پنجمین نشست مشترک نمایندگان اصناف، اتحادیه ها و هیات امنای بازار با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امروز سه شنبه ۱۷ خردادماه، جلسه ای با حضور نمایندگان برخی اصناف و اتحادیه ها در محل سازمان امور […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی آساخبر، ابراهیم درستی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به برگزاری پنجمین نشست مشترک نمایندگان اصناف، اتحادیه ها و هیات امنای بازار با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امروز سه شنبه ۱۷ خردادماه، جلسه ای با حضور نمایندگان برخی اصناف و اتحادیه ها در محل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد و در این نشست، پیشنهادات و راهکارهایی برای نایل آمدن به یک تفاهم مشترک درخصوص نحوه اجرای تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم ارایه شد.
نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با تشکر از مسئولان سازمان امور مالیاتی برای اینکه تاکنون نهایت همکاری با اصناف را داشته اند، گفت: در جلسات قبلی، نتایج خوبی به دست آمد و مسایل و مشکلات مالیاتی اصناف شنیده شد و سازمان امور مالیاتی نیز گام های خوبی در زمینه رفع این مسایل برداشت اما تا تامین نظر اصناف و شکل گیری نهایی تفاهم، نیازمند اقدامات موثرتری هستیم.
درستی، با بیان اینکه اولویت نخست نمایندگان اصناف از برگزاری و تداوم چنین جلساتی، ایجاد آرامش حداکثری در بازار است، گفت: از سازمان امور مالیاتی کشور خواستاریم امسال وضعیت کسب و کار که متاثر از تورم بالا در کشور است را درک نموده و همکاری و تعامل بیشتری با اصناف که همواره یار و یاور دولت و نظام در همه مقاطع بوده اند، داشته باشد.
نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه تاکید کرد: اتحادیه ها و اصناف برای آگاه سازی و آموزش اصناف و مشاغل با رویکرد جدید نظام مالیاتی که مبتنی بر داده و اطلاعات و تعیین درآمد مشمول مالیات با تکیه بر اطلاعات دستگاه‌های کارتخوان، اطلاعات صورت معاملات فصلی و تراکنش های بانکی است، تلاش می کنند.
وی ادامه داد: بدیهی است سازمان امور مالیاتی کشور براساس احکام قانونی مصوب همچون قانون بودجه کل کشور و سایر قوانین، اقدام به تعیین و وصول مالیات می نماید و برای انعطاف پذیری بیشتر بر اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط نیاز دارد.
درستی در خصوص محورهای پیشنهاد شده از سوی اصناف برای حمایت حداکثری از صاحبان مشاغل در جهت پرداخت مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ نیز گفت: یکی از خواسته ها و مطالبات ما این است که مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی از ۳۰ خرداد، به ۱۵ یا ۳۰ تیرماه تمدید شود.
نایب رییس اتاق اصناف تهران اضافه کرد: همچنین بازنگری مجدد ضرایب فعالیت نیز از دیگر محورها و مطالبات اصناف در این جلسه بود که امیدواریم در کارگروه فنی مشترکی که همین امروز با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی و اصناف تشکیل شد، این موضوع نیز بررسی و اقداماتی در جهت کاهش بیشتر ضرایب فعالیت صورت گیرد.
درستی در خاتمه با بیان اینکه اصناف سال سختی را پشت سر گذاشتند و تعطیلی دو ماهه به دلیل شیوع بیماری کرونا نیز از جمله مشکلات سال گذشته برخی مشاغل بود، اظهار امیدواری کرد که تمامی موارد مطرح شده در این نشست، به تصویب ستاد ملی کرونا برسد و فشار مالیاتی از دوش مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا نیز برداشته شود.
گفتنی است در این نشست، سازمان امور مالیاتی کشور متن پیشنهادی پیش نویس تفاهم نامه مالیاتی امسال را به نمایندگان اصناف ارایه کرد و نمایندگان اصناف و بازار نیز نقطه نظرات خود را در خصوص این پیش نویس تفاهم نامه مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=1994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.