هیأت تجاری سیاسی نیجریه به ریاست وزیر امور خارجه این کشور وارد تهران می‌شود


به گزارش آساخبر، ۱۶ خرداد هیأت تجاری – سیاسی از نیجریه به ریاست وزیر امورخارجه این کشور، جهت انجام مبادلات و عقد تفاهمنامه های تجاری به تهران سفر خواهد کرد.

هیأت تجاری نیجریه در این سفر  در ملاقات های رو در رو و به میزبانی سازمان توسعه تجارت، پیرامون تبادلات تجاری با تجار ایرانی بحث و تبادل نظر خواهند کرد. 

همچنین در پایان این سفر، چندین سند و تفاهمنامه همکاری میان ۲ کشور به امضای سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت و وزیر امور خارجه نیجریه خواهد رسید.

در ادامه این سفر وزیر امورخارجه نیجریه، با معاون اول رئیس جمهور و همینطور رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد کرد.

این سفر در راستای برنامه ج.ا. ایران برای توسعه مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی صورت گرفته و پیش بینی می شود با عقد این تفاهمنامه ها، مبادلات میان دو کشور در مدت کوتاهی افزایش چندین برابری داشته باشد.

نیجریه یکی از ۴ شریک تجاری ایران در آفریقا محسوب می شود. پیشتر مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر ضرورت افزایش تلاش‌ها و برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات به نیجریه در شرایط پساکرونا، اعلام کرده بود: صادرات ایران به این کشور در شش ماه نخست ۱۴۰۰، در هم‌سنجی با پارسال ۸ درصد رشد داشته است.

وی گفته بود: صادرات ایران به نیجریه در ۶ ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۴۴ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده رشد هشت برابری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *