تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

واکنش ثوری به اعتراض برخی پیشکسوتان: دوران قهرمانی‌تان تمام شده؛ بس کنید/ عاصم یوسفی فقط گفت «دلم خواست»!

  • کد خبر : 3691
  • 29 ژوئن 2022 - 1:25
واکنش ثوری به اعتراض برخی پیشکسوتان: دوران قهرمانی‌تان تمام شده؛ بس کنید/ عاصم یوسفی فقط گفت «دلم خواست»!

به گزارش خبرنگار ورزشی آساخبر، حسین ثوری در پایان مجمع سالیانه فدراسیون بوکس با بیان اینکه برنامه‌ها براساس رای اعضای مجمع به تصویب رسید، گفت: ما براساس رویکردی که در مجمع تعریف کردیم، کار را پیش می‌بریم، به ویژه درخصوص سند راهبردی که تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. وی درباره ناراحتی برخی از ورزشکاران و […]

به گزارش خبرنگار ورزشی آساخبر، حسین ثوری در پایان مجمع سالیانه فدراسیون بوکس با بیان اینکه برنامه‌ها براساس رای اعضای مجمع به تصویب رسید، گفت: ما براساس رویکردی که در مجمع تعریف کردیم، کار را پیش می‌بریم، به ویژه درخصوص سند راهبردی که تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

وی درباره ناراحتی برخی از ورزشکاران و پیشکسوتان همچون احسان روزبهانی و فروتن گل‌آرا گفت: مخلص همه پیشکسوتان هستیم، به ویژه عزیزانی که از سر دلسوزی می‌خواهند به بوکس کمک کنند، اما اینکه بیایم و جوان ۱۷، ۱۸ ساله را که در آسیا بهترین شده، کنار بگذارم و آنها را بیاورم، اینگونه نمی‌شود. آنها چند سال است به هر مسابقه‌ای که می‌روند، در همان شب اول و دوم مسابقه شکست می‌خورند و همه پیروزی‌شان مقابل کویت بوده و بهتر از آن نبوده است. تو را به خدا بس کنید. باور کنید پا به سن گذاشته‌اید و الان دیگر دوره قهرمانی‌تان نیست. حرمت قهرمانی خودتان را حفظ کنید.

ثوری یادآور شد: مخلص همه عزیزان و پیشکسوتان و همه کسانی که می‌خواهند کمک کنند، هستیم. نسبت به هیچ کدام از آنها زاویه‌ای نداریم و زاویه‌ای هم نخواهیم گرفت. فدراسیون برای خودش یک برنامه دارد و برنامه خودش را با کسانی می‌توانند به پیش ببرد که خودش انتخاب می‌کند. اینکه آنها در برنامه مدنظر فدراسیون نیامدند و سرمربی نشدند، این مشکل من نیست. من نمی‌توانم همه را به عنوان سرمربی انتخاب کنم.

رئیس فدراسیون بوکس ادامه داد: نکته این است که اگر هر فردی به حقش قانع باشد، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. در واقع باید حق و جایگاه خودمان را بدانیم. باید فرقی بین یک مربی که در شهرستان زحمت می‌کشد و قهرمان و ورزشکار برای تیم ملی پرورش می‌دهد و آنها در قالب تیم ملی قرار می‌گیرند با سایرین وجود داشته باشد. باید یک نفر باشد که بلافاصله پس از دوره قهرمانی‌اش مربی تیم ملی شود. پس آن را باید چه کار کنم؟ ما برنامه خود را براساس رویکردهای عدالت محوری پیش می‌بریم و براساس همین رویکرد موفق بودیم.

ثوری عنوان کرد: باید چه کار می‌کردیم که انجام ندادیم؟ آیا منابع مالی جذب نکردیم؟ آیا نتوانستیم نتیجه خوب بگیریم؟ مربیان ما با اخلاص و تواضع بهترین نتیجه تاریخ بوکس ایران را بدست آوردند. چه کاری روی زمین مانده است که باید انجام بدهیم؟ ما بوکس را به ارگان‌ها و جاهای مختلف که در راستای ورزش همگانی است، بردیم. اینها همه کارهایی است که در حال انجام است. اگر برخی از انجام این کارها ناراحت هستند؛خب باشند. ما نگران ناراحتی بعضی‌ها نیستیم.

وی با بیان اینکه بوکس رویکرد مثبتی در آسیا و جهان دارد، گفت: بوکس دنیا به بوکس ایران احترام می‌گذارد و کشورهای اروپایی مانند لهستان، لیتوانی و لتونی برای حضور ایران در اردوهای مشترک با این کشورها، به فدراسیون بوکس دعوتنامه فرستاده‌اند. اردوهای مختلفی با کشورهای بزرگ دنیا داشتیم و امسال با ازبکستان اردویی برگزار کردیم. برنامه‌های خودمان را پیش می‌بریم و این حرکات، ما را از اهداف خودمان منحرف نخواهد کرد.

رئیس فدراسیون بوکس در مورد واگذاری زمین این فدراسیون در مجموعه ورزشی آزادی به فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: این موضوع به درد بوکس می‌خورد، نه مطالب قبلی! این کار غیرکارشناسی و غیرعقلایی (واگذاری زمین) از طرف شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی انجام شد و ما از آن اطلاع نداشتیم. به من گفتند در قسمتی که مربوط به بوکس بود، تعدادی کارگر مشغول کار هستند.

ثوری با انتقاد از مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: عاصم یوسفی چهار، پنج ماه پیش جلسه‌ای داشت. او به جامعه بوکس احترام نگذاشت و به مربیان بوکس نگفت وقتی این زمین را از شما می‌گیریم، زمین دیگری به شما می‌دهیم. علیرضا دبیر از روی زرنگی یا هر چیز دیگری (جمله را ادامه نداد). هر چیزی را به کسی پیشکش کنند، اینگونه نیست که او قبول نکند. اگر از دبیر در این باره بپرسند، می‌گوید به من ربطی ندارد و چنین زمینی را به من داده‌اند. عاصم یوسفی رئیس شرکت توسعه پاسخ درستی به ما نداد و یک کلام گفت «دلم خواست»!

وی با بیان اینکه برای دفاع از حق بچه‌های بوکس پای این قضیه ایستاده است، عنوان کرد: باید پاسخ قانع‌کننده‌ای بیاورند. من تحت سنگین‌ترین فشارها و سوالات هستم و باید بگویند چه موضوعی در کار است. عاصم یوسفی بدون اینکه تحقیق کند فدراسیون بوکس و ناطق نوری (رئیس پیشین فدراسیون) چه کارهایی کرده‌اند و منابع آن چگونه تأمین شده، چنین تصمیمی گرفت. اگر جلسه‌ای با ما برگزار می‌کردند، حالا اینگونه با آب و تاب صحبت نمی‌کردم. بابت این تصمیم متأسفم.

رئیس فدراسیون بوکس با بیان اینکه پروژه این فدراسیون ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: زمین تا دل‌تان بخواهد، زیاد داریم و می‌توانستند زمین خالی را بسازند. فقط می‌گویم اگر ۲۰ درصد پولی را که به برخی رشته‌های پُرمدال می‌دهند، به بوکس پرداخت کنند، به اندازه آن رشته‌ها مدال می‌گیریم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=3691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.