تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

٧ اقدام دولت برای حمایت از مرغداران/ اتحادیه مرغداران گوشتی: مرغداران جوجه‌ریزی کنند

  • کد خبر : 2053
  • 08 ژوئن 2022 - 9:20
٧ اقدام دولت برای حمایت از مرغداران/ اتحادیه مرغداران گوشتی: مرغداران جوجه‌ریزی کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی آساخبر ، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل اتحادیه‌های استان‌ها ضمن تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مرغداران از تولیدکنندگان خواست نسبت به تداوم جوجه‌ریزی اقدام کنند. در متن این نامه آمده است: با توجه به اصلاح نظام یارانه‌ای کشور و حذف ارز ترجیحی و ضرورت همکاری و همگامی […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی آساخبر ، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل اتحادیه‌های استان‌ها ضمن تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مرغداران از تولیدکنندگان خواست نسبت به تداوم جوجه‌ریزی اقدام کنند.

در متن این نامه آمده است: با توجه به اصلاح نظام یارانه‌ای کشور و حذف ارز ترجیحی و ضرورت همکاری و همگامی تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی برای کمک به اجرای هرچه مطلوب‌تر این طرح و کاهش اثرات آن بر بازار تولید و مصرف همچنین متعاقب تمهیدات اخیر وزارت جهاد کشاورزی جهت حمایت از تولیدکنندگان برای بهبود شرایط تولید و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، اقدامات زیر در حال اجراست:

۱ ـ آزادسازی صادرات مرغ با حذف تعرفه‌های صادراتی با محوریت زنجیره‌ها و اتحادیه‌های ملی و استانی.

۲ ـ فراهم نمودن زمینه تولید قراردادی از طریق شرکت پشتیبانی و با مباشرت اتحادیه‌ها به‌منظور تضمین تأمین نهاده و خرید محصول با قیمت مصوب.

۳ ـ برنامه کاهش جوجه‌ریزی از طریق صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار، جوجه یک‌روزه و ارسال تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار مازاد به سردخانه‌ها.

۴ ـ فراهم نمودن شرایط ویژه حمایتی برای پرورش سویه آرین و تأمین آرین کارت با سود ۴ درصد و خرید مرغ منجمد با ۱۲ درصد قیمت بالاتر از سایر سویه‌ها و اولویت برای صادرات محصولات سویه آرین.

۵ ـ آمادگی شرکت پشتیبانی برای خرید مرغ تمام سویه‌ها در صورت عدم جذب در بازار با قیمت مصوب.

۶ ـ بهبود تعرفه‌های بیمه‌ای و کاهش هزینه‌های پرداختی سهم مرغدار به‌منظور جبران خسارات ناشی از تلفات احتمالی.

۷ ـ ایجاد شرایط آسان تسهیلات تأمین هزینه‌های جاری برای کمک به نقدینگی مرغداران با نرخ سود ۱۰ درصد جهت مرغداران زیر ۳۰ هزار قطعه و ۱۲ درصد برای مرغداران بین ۳۰ تا ۵۰ هزار قطعه و ۱۴ درصد برای مرغداران بالای ۵۰ هزار قطعه.

بنابراین با توجه به این‌که جامعه تولیدکنندگان مرغ گوشتی در راستای خدمت‌رسانی به مردم و تأمین مرغ مورد نیاز کشور همیشه بیشترین تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا نیاز مردم به این محصول باارزش غذایی را با کمترین حاشیه سود فراهم نمایند و نظر به این‌که در ماه‌های آتی، گرمی هوا و کاهش وزن‌گیری مرغ، به جوجه‌ریزی بیشتری نیاز است،
لذا از کلیه مرغداران محترم درخواست شود نسبت به تداوم جوجه‌ریزی جدیت لازم را به‌عمل آورند، همچنین بر اساس مذاکراتی که با مقامات عالی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته همگی به‌اتفاق قول هر گونه حمایت از تولیدکنندگان به‌منظور حفظ شرایط تولید را داده‌اند.

 

انتهای پیام/+

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.