پاداش بگیرید و بهتر بیاموزید


آساخبر – توانایی شما برای به خاطر سپردن هر چیزی شامل سه مرحله است؛ مرحله اول رمزگردانی نامیده می‌شود، یک فاصله نگهداری وجود دارد که در فرآیند‌هایی مانند خواب میتواند حافظه را بهبود بخشد و در نهایت بخش بازیابی وجود دارد که در آن شما را به یادآوری برخی از آنچه در ابتدا رمزگردانی کرده اید، هدایت می‌کند.

تحقیقات جدید در دانشگاه مک‌گیل تأثیر پاداش‌ها را بر توانایی شما در به خاطر سپردن بررسی می‌کند، در آزمایشات انجام شده بازیابی اطلاعات مربوط به صحنه‌های پر پاداش به طور قابل توجهی دقیق‌تر از صحنه‌های با پاداش کم بودند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که وقتی شرکت‌کنندگان در زمانی که اطلاعات را یاد می‌گیرند از پاداش‌ها مطلع می‌شوند، توجه بیشتری به مواردی می‌کنند که پاداش بالایی دریافت می‌کنند تا اطلاعاتی که پاداش‌های پایین دریافت می‌کنند. اگر فردی دریابد که یادگیری مطلبی در آینده برای او مفید خواهد بود، اطلاعات را دقیق می‌آموزد.

رمزگردانی صحیح بر روی بازیابی دقیق‌تر نیز تاثیرگذار است، این مهم است که بتوانید هر آنچه در مورد گذشته می‌دانید به سرعت بازیابی کنید، زیرا اطلاعاتی که به یاد می‌آورید بر نحوه تفسیر موقعیت‌های جدید تأثیر می‌گذارد.

از این اصل میتوان در آموزش و پرورش و حتی هدایت افکاری عمومی استفاده کرد و مردم را از فواید چیزی که می‌آموزند آگاه کرد.

این الگوی یافته‌ها بسیار منطقی است. این ارزشمند است که بتوانیم تلاش و توجه را به اطلاعاتی هدایت کنیم که به احتمال زیاد بعدا مفید خواهند بود، اگرچه مقداری از اطلاعات دیگر که مشخص نیست حیاتی یا با ارزش هستند نیز ذخیره می‌شوند. مردم می‌توانند وقت خود را صرف یادگیری یا مطالعه اطلاعات کنند. بازیابی اطلاعات از حافظه تقریباً خودکار است. این مفید است که بتوانید هر آنچه در مورد گذشته می‌دانید به سرعت بازیابی کنید، زیرا اطلاعاتی که به یاد می‌آورید بر نحوه تفسیر موقعیت‌های جدید تأثیر می‌گذارد. هرچه در زمان بازیابی اطلاعات بتوانید استراتژیک‌تر باشید، دریافت اطلاعاتی که ممکن است فوراً برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری انجام دهید، ممکن است سخت‌تر باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *