تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

پخش فیلم‌ها و تصویر خشن جامعه را نا امید می‌کند

  • کد خبر : 2947
  • 18 ژوئن 2022 - 2:19
پخش فیلم‌ها و تصویر خشن جامعه را نا امید می‌کند

آساخبر – یک روانشناس اجتماعی گفت: ما در عصر رسانه هستیم و با رسانه از خواب بیدار می‌شویم، غذا میخوریم و همیشه در معرض اطلاعات آن هستیم. این دسترسی مستقیم باعث می‌شود بیشترین تاثیر پذیری را از موضوعات رسانه داشته باشیم و انتشار فیلم‌های قتل، درگیری و سرقت اگر به طور مکرر اتفاق بیفتد می‌تواند حساسیت […]

آساخبر – یک روانشناس اجتماعی گفت: ما در عصر رسانه هستیم و با رسانه از خواب بیدار می‌شویم، غذا میخوریم و همیشه در معرض اطلاعات آن هستیم. این دسترسی مستقیم باعث می‌شود بیشترین تاثیر پذیری را از موضوعات رسانه داشته باشیم و انتشار فیلم‌های قتل، درگیری و سرقت اگر به طور مکرر اتفاق بیفتد می‌تواند حساسیت افراد را نسبت به این موضوعات کاهش دهد و قبح مسئله را بشکند.

به گفته منصوره نیکوگفتار وقتی در جامعه امکان تخلیه هیجانات افراد به صورت مثبت ومنفی وجود نداشته باشد بخشی از هیجانات امکان برون ریزی پیدا نمی‌کند و فرد به دنبال نفر و موقعیت می‌گردد که هیجانات را تخلیه کند و یک راه آن مشاهده فیلم ترسناک و خشونت بار برای تخلیه هیجان است.

او گفت: انتشار فیلم‌های خشونت بار می‌تواند این ایده را در بعضی از افراد ایجاد کند که با اعمال رفتار خشونت آمیز می‌شود مورد توجه قرار گرفت.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.