پیش‌‌بینی نگارش ۱۰ فیلمنامه و تولید ۳ فیلم سینمایی با موضوع شهدا


رئیس سازمان سینمایی در نشست با رئیس بنیاد شهید، از برنامه‌ریزی برای نگارش ۱۰ فیلمنامه سینمایی و ساخت ۳ فیلم سینمایی و بیش از ۱۰ مستند سینمایی باموضوع شهدا به صورت مشترک خبر داد.

خزاعی پرداختن به شهدا به عنوان قهرمانان معاصر را یک امر ضروری می‌داند و می‌گوید: سازمان سینمایی آمادگی هر گونه همکاری در این زمینه را با مراکز و دستگاه‌های علاقه‌مند دارد.

او تاکید کرد، با تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان سینمایی و بنیاد شهید می‌توان متون، ایده‌ها، قصه‌ها و زندگی‌های مختلف را بررسی و ارزیابی کرد و چند نمونه واجد شرایط برای ساخت فیلم در عرصه‌های سینما و آثار مستند را برگزید.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید نیز گفت: شهدا و شأن حماسی آن‌ها بهترین الگو برای پویایی، تحول و اعتلای جامعه امروز است.

او در این راستا، سینما و ابزار‌های تصویری را در ثبت و روایت و شناسایی این الگو‌ها تأثیرگذارتر می‌داند. این مسئول خبر داد که ساخت ۳۰ فیلم و سریال در هر استان در باره شخصیت‌ها و شهدای قهرمان برنامه‌ریزی شده است.

قاضی‌‌زاده هاشمی می‌گوید، گرامیداشت مقام شهدا و حفظ این فرهنگ حفظ امنیت آینده است و در میان ۲۲۸ هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شخصیت‌های بزرگ، ویژه، تاریخی و بی‌نظیر وجود دارند که هر کدام آن‌ها می‌تواند برای تاریخ یک ملت کافی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *