تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

پیشنهاد تدفین امام خمینی در کنار شهدا را چه کسی مطرح کرد؟

  • کد خبر : 1579
  • 03 ژوئن 2022 - 17:25
پیشنهاد تدفین امام خمینی در کنار شهدا را چه کسی مطرح کرد؟

به گزارش گروه سیاسی آساخبر، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توئیتی به ماجرای رحلت امام و پیشنهاد آیت‌الله خامنه‌ای برای تدفین امام در کنار مزار شهدا اشاره کرد و نوشت: عصر ۱۳ خرداد سال ۶۸ که بر اساس نظر پزشکان، ارتحال قریب‌الوقوع حضرت امام خمینی(ره) قطعی شده بود، در جمعی با […]

به گزارش گروه سیاسی آساخبر، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توئیتی به ماجرای رحلت امام و پیشنهاد آیت‌الله خامنه‌ای برای تدفین امام در کنار مزار شهدا اشاره کرد و نوشت: عصر ۱۳ خرداد سال ۶۸ که بر اساس نظر پزشکان، ارتحال قریب‌الوقوع حضرت امام خمینی(ره) قطعی شده بود، در جمعی با حضور حضرت آقا، مرحوم سید احمد خمینی و حضرات آقایان مشکینی، هاشمی رفسنجانی و… محل دفن و کیفیت مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر امام مطرح می‌شود.

در مورد محل دفن، ابتدا مکان های دیگر از جمله اطراف قم مطرح می گردد اما حضرت آقا می‌گویند امام را باید در کنار شهدا که با اشاره امام به میدانهای جهاد شتافتند به خاک سپرد. همچنین آیت‌الله خامنه‌ای پیشنهاد می‌کنند باید فرصتی برای بیعت مجدد مردم با امام و وداع باایشان فراهم کرد.

این پیشنهادات با استقبال و تأیید مرحوم سید احمد آقا مواجه می‌شود و نتیجه همان می‌شود که پیکر مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حدود سه روز با کیفیت خاصی در محل مصلای فعلی نگهداری و آن صحنه‌های ماندگار در تاریخ به ثبت رسید و سپس در مکان فعلی به خاک سپرده شد.

پس از ارتحال امام نیز، نظر حضرت آقا -در مقابل پیشنهاد برخی دیگر از اعضای جلسه- این بود که خبر با این اهمیت نباید از مردم مخفی بماند و مردم نباید خبر فقدان امامشان را از رادیوهای بیگانه بشنوند. این نظر نیز با تأیید حاج احمد آقا به اعلام خبر ارتحال در بامداد ۱۴ خرداد منجر شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=1579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.