تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

پیکر “مهدی صباغی” بازیگر پیشکسوت در مشهد مقدس تشییع شد

  • کد خبر : 2657
  • 14 ژوئن 2022 - 17:17
پیکر “مهدی صباغی” بازیگر پیشکسوت در مشهد مقدس تشییع شد

به گزارش آساخبر از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر مهدی صباغی هنرمند پیشکسوت مشهدی که با حضور جمع بسیاری از هنرمندان عرصه نمایش و رادیو و کارکنان سیمای خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: از گذشته تا کنون خراسان رضوی صاحب هنرمندان گذاری در […]

به گزارش آساخبر از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر مهدی صباغی هنرمند پیشکسوت مشهدی که با حضور جمع بسیاری از هنرمندان عرصه نمایش و رادیو و کارکنان سیمای خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: از گذشته تا کنون خراسان رضوی صاحب هنرمندان گذاری در سطح کشور است و باید اکنون نیز به این ظرفیت توجه ویژه‌ای کرد. هنرمندانی همچون مرحوم صباغی در دورانی لبخند بر لبان مردم می‌آوردند که به‌رغم محدودیت‌ها با دستانی خالی پرچم هنر را در عرصه‌های مختلف بالا نگه داشتند.

وی افزود: باید از هنرمندان و از جمع‌های هنرمندان حمایت جدی کرد تا  استادان هنر، تجربه خود را با جوانان علاقه‌مند در میان گذارند؛ این جمع‌ها می‌توانند راهگشای چالش‌های عرصه هنر در کشور باشند و تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند.

همچنین در این مراسم پیام‌های رئیس مجلس شورای اسلامی و صداوسیما در مورد درگذشت این هنرمند قرائت شد.

در پایان این مراسم، پیکر مرحوم صباغی برای تدفین در قطعه هنرمندان بهشت رضا(ع) به‌روی دستان هنرمندان و هنردوستان خراسانی بدرقه شد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون مدتی به‌علت بیماری در منزل و بیمارستان بستری بود و متأسفانه بامداد روز جمعه در بیمارستان شریعتی ماهدشت کرج درگذشت. مهدی صباغی متولد ۱۳۳۰ در مشهد مقدس، خاطرات بسیاری را برای مخاطبان تلویزیون، رادیو، تئاتر و سینما رقم زده است. او در چهارمین جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش «پیشنهاد» به‌کارگردانی جواد اردکانی، مقام نخست بازیگری را به دست آورد.

بازی در فیلمهای سینمایی گریز از شهر، گردو، زمزمه، طوبی، تماس، سایه خیال، بازگشت قهرمان، گرگ‌های گرسنه، سلطان، راننده شخصی، صورتی، گل یخ، کافه ستاره، ستاره‌ها، عاشق، راننده تاکسی، آخرین نقش، مهتاب روی سکو، زنان ونوسی مردان مریخی، آسمان هشتم، مرز خوشبختی و ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های دور از خانه، سلام، دفترخانه شماره ۱۳، راه بی‌پایان، پلیس جوان، خانواده حمزه‌علی‌خان، کمند خاطرات و عقیق از جمله فعالیت‌های هنری مرحوم صباغی است.

انتهای پیام/۲۸۲/ی+

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.