کتاب‌های دستیاران ترامپ خریدار ندارد


به گزارش خبرنگار فرهنگی آساخبر از پولیتیکو، دستیاران و کارکنان دونالد ترامپ پس از آن که وی کاخ سفید را ترک کرد، موجی از امضای قرارداد چاپ کتاب به راه انداختند اما آنطور که از ظواهر امر پیداست مردم علاقه‌ای به خواندن محصول این قراردادها ندارند.

براساس گزارش موسسه نیلسن بوک اسکن، تاکنون از کتاب رئیسِ رئیس (The Chief’s Chief ) نوشته مارک مدوز، رئیس دفتر سابق کاخ سفید، تنها ۲۱ هزار و ۵۶۹ نسخه به فروش رسیده است. کتاب خاطرات دبرا برکس، مسئول هماهنگی پاسخ به کرونا در دوران ترامپ، کمتر از ۶ هزار نسخه فروخته است و آمار تعداد نسخه های فروخته شده از کتاب خاطرات دکتر اسکات اطلس، مشاور سابق کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید، از ۲۷ هزار و ۳۷ نسخه تجاوز نمی‌کند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد کتاب خاطرات بن کارسون، وزیر مسکن و توسعه شهری در دوران ریاست جمهوری ترامپ، تنها ۲۱ هزار و ۷۸۶ نسخه فروش کرده و فروش کتاب استفانی گریشام، سخنگوی مستعفی کاخ سفید، به ۳۸ هزار و ۲۴۹ نسخه محدود بوده است. کتاب خاطرات کلیان کانوی، مشاور سابق ترامپ، از ماه مه که به بازار کتاب عرضه شده است، تاکنون ۴۲ هزار و ۲۷۳ نسخه فروخته و کتاب مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا، ۲۰ هزار و ۹۰۰ نسخه.

یکی از اهالی صنعت نشر که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با پولیتیکو در این باره گفت: نویسندگان این کتاب‌ها با تکرار مکررات حوصله مردم را سربرده‌اند. اگر خبر جدید و بزرگی برای فاش کردن ندارید یا قصد ندارید به طرفداران ترامپ آن چیزی که می‌خواهند بشنوند را بگویید، با نوشتن کتاب پول ناشرتان را هدر ندهید.

یکی از مدیران ارشد صنعت نشر نیز به طور ناشناس در این باره گفت: از زمانی که ترامپ کاخ سفید را ترک کرده است، بازار کتابهای خاطراتی که درباره دوران ریاست جمهوری او منتشر می شوند، کساد بوده است. هر کسی که تابه حال کتابی نوشته همان داستان‌هایی را گفته که خودمان می‌دانستیم.

بنابراین آنطور که به نظر می‌رسد صنعت نشر آمریکا به زودی سرانجام از عقد قرارداد چاپ کتاب با این مهره‌های سوخته دست برخواهد داشت.

منبع: ایرنا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *