تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

کد دستوری ۶۳۶۹ برای استعلام یارانه حمایتی اعلام شد

  • کد خبر : 2389
  • 12 ژوئن 2022 - 1:22
کد دستوری ۶۳۶۹ برای استعلام یارانه حمایتی اعلام شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی آساخبر، در راستای دستور رئیس جمهور برای آغاز پرداخت یارانه حمایتی، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که دور نخست یارانه حمایتی طی سه روز پرداخت خواهد شد.  بر این اساس مرحله اول امروز دوشنبه ۲۷ آبان، مرحله دوم پنج‌شنبه ۳۰ آبان و مرحله سوم شنبه ۲ آذر پرداخت خواهد شد. […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی آساخبر، در راستای دستور رئیس جمهور برای آغاز پرداخت یارانه حمایتی، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که دور نخست یارانه حمایتی طی سه روز پرداخت خواهد شد.

 بر این اساس مرحله اول امروز دوشنبه ۲۷ آبان، مرحله دوم پنج‌شنبه ۳۰ آبان و مرحله سوم شنبه ۲ آذر پرداخت خواهد شد.

 احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت کار درباره کد دستوری استعلام مشمولین این طرح گفت: شماره ۶۳۶۹ که با هماهنگی وزارت ارتباطات در حال راه‌اندازی است راهی است برای سهولت ثبت اطلاعات مردم.

میدری در نشست خبری تیم ویژه اقتصادی دولت افزود: این شماره تلفن از دو سه روز دیگر شروع به کار می‌کند و چند کارکرد اساسی دارد. کسانی که درخواست می‌کنند کد ملی سرپرست خانوار با شماره تلفنی که به نام آن‌ها ثبت شده باید مطابقت داشته باشد.

وی گفت: دولت از این شماره به‌عنوان درگاه رسمی ارتباط با مردم ابتدا در وزارت کار و بعد هم در کلیه وزارت‌خانه‌ها با مردم ارتباط برقرار می‌کند و تمام پیامک‌های اطلاع‌رسانی از طریق این شماره صورت می‌گیرد. از مردم درخواست می‌کنیم کد ملی خود را به این شماره ارسال کنند تا برای مسایل مختلفی از آن استفاده شود.

* بیان دلایل برای استحقاق حمایت دولت در ۲۰۰ کلمه

ربیعی در پاسخ به این سؤال که طرح حمایت معیشتی شامل چه‌کسانی می‌شود، گفت: در این طرح کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیرو‌های تأمین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌بگیران ثابت حضور دارند. این طرح هم برش اقشاری و هم برش درآمدی دارد و در ترکیبی از این‌ها و مؤلفه‌هایی که وزارت رفاه بررسی می‌کند، افراد مشمول را تعیین می‌کند. وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از افراد جامعه شامل این طرح می‌شوند، اظهار داشت: نگرانی ما کسانی هستند که اثری از آن‌ها نیست مثلاً ما افراد حاشیه‌نشین را هم بررسی کردیم و سراغ کسانی که دفترچه بیمه نداشتند و دفترچه بیمه سلامت به آن‌ها داده‌ایم، رفتیم، فکر هم می‌کنم ۷۵ درصد جامعه قابل قبول است.

 ربیعی، سخنگوی دولت ادامه داد: اگر افرادی را ندیده باشیم و افرادی خود را ذی‌حق می‌داند، وزارت رفاه سامانه‌ای را معرفی می‌کند و آن‌ها باید در ۲۰۰ کلمه دلایل خود را مطرح کنند و این حق را می‌دهند که ما بررسی کنیم، این سامانه باز است و اگر بررسی شد و استحقاقش تشخیص داده شود، آن‌ها از همین ماه دارای حق هستند و پولش از همین ماه پرداخت می‌شود. تمهیدات پیش‌بینی‌شده به‌گونه‌ای است که گروه‌های مختلف را شامل می‌شود و حدود ۷۵ درصد جامعه انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/+

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.