تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

کمبود تجهیزات، محیط‌بانان را نشانه می‌رود

  • کد خبر : 3055
  • 19 ژوئن 2022 - 2:22
کمبود تجهیزات، محیط‌بانان را نشانه می‌رود

در گفت‌وگو با آساخبر مطرح شد؛ سرهنگ جمشید محبت خانی گفت: افزایش حمله به محیط‌بانان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان حضور نیرو‌ها در منطقه، کمبود امکانات در اختیار آنها مانند کوادکوپتر، موتور و …، تعداد کم نیروی محیط‌بان، گزارش مردمی، عوامل اقتصادی، نوع مواجهه، عدم امکان فرار متخلفان، نسبت متخلفان به محیط […]

در گفت‌وگو با آساخبر مطرح شد؛

سرهنگ جمشید محبت خانی گفت: افزایش حمله به محیط‌بانان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان حضور نیرو‌ها در منطقه، کمبود امکانات در اختیار آنها مانند کوادکوپتر، موتور و …، تعداد کم نیروی محیط‌بان، گزارش مردمی، عوامل اقتصادی، نوع مواجهه، عدم امکان فرار متخلفان، نسبت متخلفان به محیط بانان در صحنه درگیری و هر عاملی که متخلف را وادار به تسلیم یا برخورد کند.

محبت خانی گفت: با توجه به آیین نامه موجود از تعداد ۱۴۳ نفر جانباخته تعداد ۴۶ نفر تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفته اند، که اخیرا ۲ محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست در صحنه درگیری با شکارچیان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 او ضمن هشدار به شکارچیان غیرمجاز گفت: هر گونه تعرضی از سوی شکارچیان به جان محیط‌بانان، از چشمان دستگاه‌های امنیتی و یگان حفاظت سازمان محیط زیست دور نخواهد ماند؛ مانند ضاربان قبلی که کمتر از ۴۸ ساعت توسط دستگاه‌های امنیتی شناسایی و دستگیر شدند. محیط‌بانان تا پای جان از مناطق ۴ گانه محافظت خواهند کرد.

با توجه به گستردگی منابع محیط زیستی ایران تعداد محیط بانان فعال در کشور خیلی کمتر از استاندارد جهانی است. طبق استاندارد‌ها برای هر ۴۰۰۰ هکتار باید یک محیط بان اختصاص داده شود، در حالی که این میزان در ایران به هر ۴۰۰۰۰ هکتار یک محیط بان افزایش داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=3055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.