تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

کمرانی: اولین نفر بودم که از قهرمانی تیم تکواندو بانوان خوشحال شد/ گفتند مربی تیمی باشم که ۵ سال سرمربی‌اش بودم

  • کد خبر : 4118
  • 03 جولای 2022 - 1:26
کمرانی: اولین نفر بودم که از قهرمانی تیم تکواندو بانوان خوشحال شد/ گفتند مربی تیمی باشم که ۵ سال سرمربی‌اش بودم

مهرو کمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آساخبر، درباره نخستین قهرمانی تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در آسیا اظهار داشت: من اولین نفر بودم از قهرمانی تیم خوشحال شدم، چرا که پنج سال از عمر خود را در کنار این تیم بودم. سال ۹۸ اعلام کردم که دیگر آمادگی این را داریم که در هر مسابقه‌ای […]

مهرو کمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آساخبر، درباره نخستین قهرمانی تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در آسیا اظهار داشت: من اولین نفر بودم از قهرمانی تیم خوشحال شدم، چرا که پنج سال از عمر خود را در کنار این تیم بودم. سال ۹۸ اعلام کردم که دیگر آمادگی این را داریم که در هر مسابقه‌ای سکو کسب کنیم. بچه‌های ما در این سال‌ها نفرات بزرگی را شکست دادند، اما همیشه در بخش تیمی مشکل داشتیم. سعی کردیم که اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و سکوی تیمی کسب کنیم که خدا را شکر به این مرحله رسیدیم.

وی در ادامه یادآور شد: سال گذشته نیز در قهرمانی آسیا برای اولین بار روی سکوی آسیایی قرار گرفتیم و نایب قهرمان شدیم. این در حالی بود که مشکلاتی داشتیم و قبل از اعزام اتفاقاتی افتاد که تأثیر منفی روی روحیه بازیکنان گذاشت. ما می‌توانستیم سال گذشته نیز  قهرمان شویم، اما یکسری مشکلات وجود داشت.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو درباره تفاوت سطح مسابقات این دوره با گذشته گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا سه دوره پیش که در ویتنام برگزار شد، تیم‌های چین و کره جنوبی با بهترین ترکیب خود در مسابقات حاضر شدند و سطح رقابت‌ها واقعاً بالا بود. این درست است که در نتیجه بدشانسی آوردیم، اما واقعاً بچه‌‌ها خوش درخشیدند. زهرا پوراسماعیلی موفق شد «ژانگ» دارنده دو مدال طلای المپیک را شکست بدهد. عملکرد ملی‌پوشان در آن دوره با وجود کسب عنوان پنجم برایم راضی‌کننده بود، چون روندی که در پیش گرفته بودیم، خیلی خوب بود. مسابقات سال گذشته و امسال نسبت به سال ۲۰۱۸ در سطح پایین‌تری برگزار شد و حریفانی که آمده بودند، ضعیف‌تر بودند. نمی‌خواهم سطح مسابقات را پایین اعلام کنم، اما دوست دارم بازیکنان ما باور داشته باشند که سطح آنها از آسیا و چنین تیم‌هایی بالاتر است. آنها باید خودشان را برای گرندپری، مسابقات جهانی و المپیک آماده کنند.

کمرانی در مورد احساس خود پس از قهرمانی تیم ملی بانوان خاطر نشان کرد: خیلی خوشحالم و اولین نفری که باید خوشحال باشد، من هستم. موفقیت دخترانی که چند سال با من کار کردند، موفقیت خودم است. همیشه اعتقاد دارم تمام اعضای تکواندو در یک کَشتی هستیم، اما شاید برخی دوست داشته باشند آن را سوراخ کنند و به این فکر نمی‌کنند که خودشان نیز غرق خواهند شد. اینکه قبل از مسابقات عنوان شد تیم آماده نبوده است، درست نیست و تیم آماده بود. کیفیت بچه‌های ما از سطح آسیا بالاتر رفته است و ما می‌توانیم سکوی جهانی کسب کنیم.

تکواندو , تیم ملی تکواندو بانوان , مهرو کمرانی ,

وی ادامه داد: عملکرد بچه‌ها در مسابقات آزاد قهرمانی جهان در ریاض خیلی خوب بود و توانستیم در حضور حریفان قدرتمند سوم شویم. مطمئن هستم با تداوم این روند و جایگاه بچه‌ها در رنکینگ، می‌توانیم در مسابقات جهانی مدال‌های برنز را راحت کسب کرده و سپس برای حضور در فینال تلاش کنیم. این، نتیجه سال‌ها تلاش بچه‌ها و کادری بود که صمیمانه و با تمام وجود زحمت کشید تا دختران ایرانی به جایگاهی برسند که دیگر نام حریفان برای آنها مهم نباشد و از لحاظ روانی به باور برای پیروزی برسند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو بانوان راجع به غیبت ستاره‌های چین و کره جنوبی گفت: کره جنوبی، چین و اردن به‌خاطر نزدیکی با مسابقات گرندپری با ترکیب اصلی در مسابقات حاضر نشدند. به‌غیر از سال ۲۰۱۸، در سالیان اخیر کره جنوبی و چین همیشه تیم دوم خود را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کردند. سال گذشته نیز ما همین شرایط را داشتیم، اما ازبکستان و قزاقستان با تمام نفرات خود در مسابقات حاضر شده بودند و کره جنوبی نیز همین نفرات را اعزام کرده بود. چینی‌ها با بازیکنان جدید به مسابقات آمدند، اما  چین حتی اگر نفرات اصلی‌اش نباشد، همیشه تیم خوبی دارد. به تک تک بچه‌ها تبریک می‌گویم و امیدوارم بهترین‌ها برای تیم ملی دختران و پسران در آینده رقم بخورد. بچه‌ها روند روبه‌جلویی دارند و اطمینان دارم می‌توانند اتفاقات بزرگی را در رویدادهای پیش رو رقم بزنند.

کمرانی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نگاه کارشناسی داشته باشیم، باید عنوان کنم که در دو سال اخیر مسابقات با این شرایط برگزار شده است، اما این هیچ چیزی از ارزش‌های دختران ما کم نمی‌کند. همین بچه‌ها در میادین بزرگتر مانند تورنمنت ترکیه قهرمانان بزرگی را شکست دادند. تمام بازیکنان ازبکستان در تورنمنت‌های اسفند ماه ایران نیز حضور داشتند و کیانی حریف خود در فینال قهرمانی آسیا را سه بار در تهران با اختلاف ۲۰ امتیازی برد و اینجا هم مقتدرانه قهرمان شد. همچنین به ناهید کیانی کسب عنوان فنی‌ترین بازیکن مسابقات را تبریک می‌گویم.

وی درباره ادعای مداح پیرامون بالاتر بودن سطح کیفی این دوره نسبت به دوره‌های گذشته تصریح کرد: موافق نیستم، زیرا اگر بخواهیم کارشناسی و حرفه‌ای نگاه کنیم، امکان این را داریم که جداول مسابقات دوره‌های گذشته را بررسی کنیم. مسابقات از لحاظ سطح فنی مانند سال گذشته بود. در رقابت‌های این دوره بازیکن جدیدی ندیدم و تنها «پانیپام» در مسابقات حضور داشت که سال گذشته نبود. این یک واقعیت است که به‌خاطر نزدیکی به گرندپری، تکواندوکاران گرندپری در مسابقات شرکت نکردند و این به‌دلیل برنامه‌ریزی فدراسیون‌های آنهاست که دو تیم داشته باشند، اما همانطور که گفتم، چیزی از ارزش‌های بازیکنان کم نمی‌شود و بچه‌ها می‌توانند در گرندپری نیز خوب ظاهر شوند.

تکواندو , تیم ملی تکواندو بانوان , مهرو کمرانی ,

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو بانوان در واکنش به صحبت‌های ساعی در مورد قضاوت زودهنگامش برای قطع همکاری با فدراسیون یادآور شد: احترام خیلی زیادی برای هادی ساعی قائلم و او اسطوره تکواندوست. نمی‌دانم واقعاً چرا چنین تصمیمی گرفت و به من گفت با تیمی به‌عنوان مربی کار کنم که پنج سال سرمربی آن بودم. آدم باید تلاش کند همیشه جایگاه خود را ارتقا بدهد، نه اینکه به عقب بازگردد. اگر تیم موفقیت نداشت و اتفاقات خوبی برای آن رقم نخورده بود، به این تصمیم احترام می‌گذاشتم. باز هم احترام گذاشتم و هیچ حرفی نزدم و فقط کنار رفتم.

کمرانی اظهار داشت: در زمان اعلام کادر فنی تیم‌های نوجوانان و جوانان، سرمربیان این تیم‌ها در رویدادهای مختلف اعلام شد، اما در بزرگسالان این اتفاق نیفتاد. به من گفتند به تیم دانشجویان بروم و تیم اصلی در اختیار مداح باشد، اما اگر قرار بود کسی را بعد از پنج شش سال بسنجند، می‌توانستند یک جوری دیگر این کار را انجام بدهند. خدا را شکر که مداح جواب اعتماد فدراسیون را پس داد و تیم قهرمان شد و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

وی در پایان درباره نقش خود در قهرمانی تیم ملی گفت: این تیمی است که پنج سال برای آن زحمت کشیده شده است و تمرین تیم فعلی شاید یک ماه و نیم هم به‌صورت مداوم برگزار نشد. این تیم چند مرحله درگیر انتخابی بود و بعد لیگ برگزار شد و در مجموع شاید یک ماه و نیم تمرین داشت. از لحاظ فنی قطعاً کادر قبلی تأثیرگذار بوده است. فکر می‌کنم پنج سال زمانی کمی برای ساختن بازیکن نباشد و فکر نمی‌کنم یک ماه و نیم تا دو ماه آن تأثیر را داشته باشد. بدون شک بازیکنان هم شرایط روحی مساعد و خوبی داشتند که موفق به کسب نتیجه شدند و حتماً کادر فنی توانسته است در این فرصت کم تیم را همدل  و به‌خوبی هدایت کند تا نتیجه مثبتی کسب شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=4118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.