تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

گلایه رئیس فدراسیون بوکس از اقدامات شرکت توسعه/ ثوری: قرار نیست با بلند کردن صدا‌ به خواسته‌های‌مان برسیم

  • کد خبر : 3697
  • 29 ژوئن 2022 - 1:26
گلایه رئیس فدراسیون بوکس از اقدامات شرکت توسعه/ ثوری: قرار نیست با بلند کردن صدا‌ به خواسته‌های‌مان برسیم

به گزارش خبرنگار ورزشی آساخبر، مجمع عمومی فدراسیون بوکس عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، فضل‌الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک، حسین ثوری رئیس فدراسیون و اعضای مجمع فدراسیون بوکس برگزار شد. در ابتدای این مجمع، حسین ثوری در گزارش عملکردی از فعالیت […]

به گزارش خبرنگار ورزشی آساخبر، مجمع عمومی فدراسیون بوکس عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، فضل‌الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک، حسین ثوری رئیس فدراسیون و اعضای مجمع فدراسیون بوکس برگزار شد.

در ابتدای این مجمع، حسین ثوری در گزارش عملکردی از فعالیت فدراسیون بوکس در سال ۱۴۰۰ گفت: می‌دانید در چهار سال گذشته چه رویکردی داشتیم و با چه مصائبی روبه‌رو و چه دستاوردی ساختیم. در چهار سال گذشته مشکلاتی داشتیم که بدترین آن ویروس کرونا بود که ما را چند سال از مسیر دور کرد. مشکل بعدی بحث اقتصادی بود که ما را خیلی اذیت کرد، اما با کمک شما عزیزان بر این مشکلات فائق آمدیم و امروز اعلام می‌کنیم کار ‌باقی نمانده در خصوص تیم‌های ملی، برگزاری اردوها، اعزام و مسابقات قهرمانی کشور نداریم. توانستیم علاوه بر اعتبارات کمیته و وزارت ورزش، اعتبارات دیگری در خصوص اعزام‌ها و کمک به برگزاری اردوها جذب کنیم.

وی افزود: سال گذشته به نوعی یکی از بهترین سال‌های بوکس کشور محسوب می‌شود و علاوه بر تاریخ‌سازی در مسابقات جهانی، اولین مدال رده‌های سنی نوجوانان را کسب کرده و اولین مدال در مسابقات نظامیان جهان را بعد از انقلاب به دست آوردیم و در مجموع ۱۹ مدال کسب کردیم. طبیعتاً مشکلاتی داریم، اما هنر ما این است از دل بحران‌ها بیرون بیاییم.

رئیس فدراسیون بوکس تصریح کرد: در بحث اعزام‌ها هر اعزام چیزی حدود ۲ تا ۲٫۵ میلیارد هزینه دارد و مسابقات بوکس در رده آسیایی و جهانی بین ۱۲ روز تا ۱۵ روز طول می‌کشد و بابت اسکان هر کدام از مربیان و قهرمانان روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار هزینه می‌شود. موضوعی که بابت آن با توجه به تفاوت قیمت دلار و ریال واقعا سنگین است، اما می‌توانیم از پس مشکلات بر بیابیم.

ثوری با اشاره به سال تاریخی بوکس ایران گفت: با وجود اینکه سال موفقی را پشت سر گذاشتیم، اما کمترین توجه را به این موفقیت‌ها در دو بخش شاهد بودیم. بخشی که خود را صاحب بوکس می‌داند و می‌خواست مدال‌های ما را تحت تأثیر قرار دهد. برخی مشکلات نیز در برخی مسئولان بود. گلایه خودم را از مسئولان شرکت توسعه اعلام می‌کنم که بدون هماهنگی خانه امکانات ما را به فدراسیون دیگر دادند که جفای بزرگی در حق ما بود. قرار نیست هر کسی صدایش را بلند کرد به خواسته‌های خود برسد و ما تنها فدراسیون المپیکی هستیم که جایی برای اسکان و خدمات اردویی نداریم. می‌توانیم تعهد ‌بدهیم که با برطرف شدن این مشکلات امکان دستیابی به مدال‌های المپیک و خوش‌رنگ‌تر از مدال جهانی خود را نیز داشته باشیم.

وی در پایان گفت: بحث بوکس بانوان نیازمند بازنگری دوباره وزارت ورزش است. با توجه به تمامی شئونات و مسائل فرهنگی که می‌توانیم در راه‌اندازی بوکس بانوان رعایت کنیم، مدیریت و نظارت روی آن اتفاق بهتری است تا فعالیت‌‌های زیرزمینی. وزارت ورزش و جوانان می‌تواند آسیب‌ها و تهدیدات را بسنجد و آنچه به نفع بوکس است را تدبیر کند.

در ادامه صورت‌های مالی فدراسیون بوکس و برنامه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ مورد تأیید مجمع قرار گرفت.

سیدمحمد پولادگر نیز در خصوص درخواست‌های اعضای مجمع گفت: درباره دوستی که در رابطه با زمین بوکس صحبت کرد، حتما پیگیری می‌کنیم، اما بوکس بانوان قابل بررسی هست و سعی می‌کنیم با کسب مجوز، حکم شروع فعالیت بوکس بانوان را بگیریم. البته نیاز است همه جوانب این موضوع بررسی شود. از سال ۹۲ تا ۹۳ فدراسیون‌ها باید ورود می‌کردند و نمی‌دانم چرا دارایی ورود نکرده است. در تلاش هستیم این مشکل هم برطرف شود اما فقط بوکس نیست و همه گرفتار چنین موضوعی هستند.

وی تأکید کرد: نگاه مثبت ما به بوکس وجود دارد و من یاد دارم بعد از انقلاب بوکس کاملا متوقف شد، اما از سال ۶۸ برادر عزیزم آقای ناطق‌نوری از اعتبار و آبروی خود استفاده کرد تا این رشته مجدد راه اندازی شود. الان فدراسیون یک محل در مجموعه انقلاب دارد، اما اگر به صورت مناسب از این محل استفاده شود حتی درآمدزایی خواهد داشت. این رشته المپیکی در حال رشد است و ما سعی می‌کنیم شرایطی‌ فراهم کنیم که در المپیک هم افتخار کسب کنند. این پتانسیل و علاقه می‌تواند کمک کننده باشد.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش تصریح کرد: می‌خواهم از همه هیئت‌ها تشکر کنم، اما نکته‌ای که آقای باقرزاده هم به آن اشاره کرد با همدلی به دست می‌آید و اگر از هم متفرق شوید قطعا چیز خوبی به دست نخواهید آورد.‌ موفقیت یک کار تیمی و برای همه اهالی بوکس است.

پولادگر با بیان اینکه لیگ برتر بوکس هم مجددا بعد از مدت‌ها راه افتاده، گفت: یکی از نکاتی که قابل کار هست همین بحث لیگ برتر است. لیگ جایی است که شما می‌توانید سرمایه بخش خصوصی را کسب کنید. اگر می‌خواهیم به سمت قهرمانی برویم باید حرفه‌ای‌گری کرده و بخش خصوصی را جذب کنیم. از دوستان خواهش می‌کنم باشگاه‌ها را وارد لیگ کنید. اول باید لیگ را درست و حرفه‌ای برگزار کنیم تا پخش زنده بیاید. آیا مدال‌های بوکس شرایط این رشته را عوض نکرده است؟ زمانی که در تکواندو بودم، گردش مالی لیگ تکواندو ۲۰ برابر بودجه فدراسیون بود. اینکه آرامش ذهنی را به ورزشکاران خود بدهید، تاثیر بسیار زیادی در کسب موفقیت دارد. بوکس رشته‌ای است که قابلیت جذب سرمایه را دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=3697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.