تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

آسیابری: جای گنج‌زاده در اردوی تیم ملی خالی است/ بزرگان کاراته اختلافات را کنار بگذارند

  • کد خبر : 7301
  • 07 آگوست 2022 - 1:27
آسیابری: جای گنج‌زاده در اردوی تیم ملی خالی است/ بزرگان کاراته اختلافات را کنار بگذارند

علی‌اصغر آسیابری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آساخبر، درباره شرایط ملی‌پوشان کاراته در آستانه بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه اظهار داشت: بچه‌ها با آمادگی بالا در حال تمرین هستند و فشار تمرینات در فاصله باقیمانده تا مسابقات بالاست، اما فکر می‌کنم در هفته آخر فشار کاهش خواهد یافت. بچه‌ها رژیم خود را نیز حفظ […]

علی‌اصغر آسیابری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آساخبر، درباره شرایط ملی‌پوشان کاراته در آستانه بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه اظهار داشت: بچه‌ها با آمادگی بالا در حال تمرین هستند و فشار تمرینات در فاصله باقیمانده تا مسابقات بالاست، اما فکر می‌کنم در هفته آخر فشار کاهش خواهد یافت. بچه‌ها رژیم خود را نیز حفظ کردند و من نیز چهار پنج کیلوگرم وزن کم کردم و در حال نزدیک شدن به وزن ایده‌آل هستم.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم در روز مسابقه در اوج آمادگی به روی تاتامی برویم. دوره گذشته به دلایل خاص مدال مسابقات کشورهای اسلامی را از دست دادم. در آن دوره آنقدر از لحاظ بدنی خسته بودم که در فاصله دو روز به شروع مسابقات از ناحیه پشت پا آسیب دیدم. در ۳۰ ثانیه ابتدایی نخستین مسابقه قندم افتاد و از ناحیه پشت پا خیلی اذیت شدم که در بازگشت به ایران متوجه شدم با پارگی پشت پا مبارزه کرده بودم.

دارنده مدال برنز جهان در مورد سطح مسابقات کاراته بازی‌های کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: در وزن خودم که تمام خوب‌های دنیا حضور دارند. فینالیست‌های آخرین دوره مسابقات جهانی از ازبکستان و مصر در این دور از بازی‌های کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت. خدا را شکر شرایطم بد نیست و همیشه مقابل حریفان قدرتمند خیلی خوب مبارزه کردم. امیدوارم در قونیه نیز زحمات کادر فنی را جبران کنم.

آسیابری با اشاره به اینکه علاقه داشته است ملی‌پوشان باتجربه‌ای مانند سجاد گنج‌زاده در اردوها حضور داشته باشد، گفت: برای المپیک تا آخرین لحظه کنار بچه‌ها بودم. در وزن ۷۵- کیلوگرم، سهمیه را بهمن عسگری کسب کرده بود، اما یک سال به خاطر اینکه کنار بچه‌های المپیکی باشم با آنها تمرین کردم. منتی بابت این مسئله ندارم و باعث افتخار بود که کنار بچه‌ها تمرین کنم و از این موضوع لذت بردم. دوست داشتم بچه‌ها در المپیک نتیجه بگیرند، چرا که برای ایران خوب می‌شد.

وی تأکید کرد: خیلی دوست دارم تیم ملی دوباره به شرایط ایده‌آل بازگردد. در حال حاضر ذبیح‌الله پورشیب و بهمن عسگری آمدند و کنار تیم تمرین می‌کنند و جای سجاد گنج‌زاده واقعاً خالی است. گنج‌زاده یکی از حریفانی بود که به شخصه خیلی با او تمرین می‌کردم و این موضوع به من کمک می‌کرد. در حال حاضر پورشیب و عسگری این کار را انجام می‌دهند. امیدوارم روزهای خوب و همدلی دوباره به تیم ملی بازگردد، چرا که واقعاً برای تیم ملی زحمت کشیدیم.

ملی‌پوش کاراته ایران همچنین یادآور شد: آنقدر از تمرین کنار هم لذت می‌بردیم که خستگی تمرین به ما غلبه نمی‌کرد، اما در حال حاضر با وجودی که همه هستند و فقط آقاسجاد نیست، یک مقدار شرایط تیم ملی خوب نیست. باید دوباره بیایند و با همدلی تیم ملی را به روزهای خوب بازگردانیم. وقتی در جوانی به تیم ملی آمدم خیلی چیزها از بزرگترهای تیم ملی یاد گرفتم و تلاش کردم با بهترین حالت خود در اردو باشم و احترام بزرگترها را نگه داریم.

آسیابری در پاسخ به اینکه در این مدت تماسی با گنج‌زاده برای حضور در اردو داشته است، گفت: تماس تلفنی نداشتم، اما در فضای مجازی خیلی صحبت و به گنج‌زاده گفتم که به اردو بازگردد. آدمی نیستم که زیاد زنگ بزنم، اما حرفم را در فضای مجازی زدم و درخواست کردم که نه تنها او، بلکه آقاذبیح نیز بیاید و دوباره تیم ملی را به شرایط ایده‌آل بازگردانیم. باید این ناراحتی‌ها برطرف شود و بزرگان کاراته اختلافات را کنار بگذارند. هر چه این اختلافات بیشتر باقی بماند باعث دور شدن تیم از اوجش خواهد شد.

وی درباره شکست تیم کومیته تیمی ایران در فینال قهرمان آسیا تصریح کرد: فقط و فقط به دلایل اتفاقات قبل از مسابقات آسیایی در فینال مغلوب قزاقستان شدیم. ما در تاتامی  به قزاقستان نباختیم. به شخصه تمام ذهنم برای مسابقات جهانی بود، اما بعد از آن اتفاقات آنقدر ذهنم درگیر بود که حال کومیته زدن نداشتم و بازی برده را به خاطر ذهنیت خراب از دست دادم.

ملی‌پوش کاراته ایران راجع به عدم رضایت از عملکردش در انتخابی تیم ملی تأکید کرد: واقعیت این است که حس و حال انتخابی را نداشتم. من که همیشه در انتخابی‌ها بدون باخت و جنگنده مبارزه می‌کردم در این انتخابی حال خوبی نداشتم و جنگنده نبودم و دلیل این موضوع را نیز نمی‌دانم. در حال حاضر با تمرین با بزرگترهای تیم ملی به شرایط ایده‌آل رسیدم و جنگندگی‌ام بازگشته است.

آسیابری در مورد اینکه برخی در پی فاصله انداختن بین باتجربه‌ها و جوانترهای تیم ملی هستند، گفت: این را که گفته می‌شود تیم ملی پوست‌اندازی کرده است، اشتباه می‌دانم. در کنار بزرگترهایی مانند پورشیب، گنج‌زاده و عسگری قهرمان جهان شدیم و هنوز که هنوز است این نفرات بهترین اوزان خود هستند. فقط یک دوره نتیجه انتخابی عوض شده است و هیچکس در تیم ملی حاشیه امنیت ندارد. شاید در انتخابی روز این نفرات نبوده است و در حال حاضر آمادگی این بازیکنان در حال برگشتن است و اصلاً اینگونه نیست که تیم ملی پوست‌اندازی کرده باشد.

وی در ادامه افزود: اصلاً اینگونه نیست که برای مسابقات آینده نیز این نفرات فیکس شوند و شاید در رویداد بعدی همه بچه‌ها از جمله من خط بخورند. من و بهمن عسگری نزدیک شش هفت سال است که در وزن ۷۵- کیلوگرم مسابقات را یکی در میان اعزام شدیم. در حال حاضر نیز آقابهمن به من کمک می‌کند و همیشه نیز قدردان او بودم و همه جا گفتم که وی از لحاظ فنی و اخلاقی درجه یک است. همه بچه‌ها نیز باید سعی کنند مانند من و بهمن باشند و اگر تعریف از خود نباشد، رابطه من و بهمن عسگری دلی است و اینگونه نیست که بخواهیم ظاهر را حفظ کنیم.

ملی‌پوش کاراته ایران با درخواست از فدراسیون کاراته برای فراهم کردن شرایط همدلی ملی‌پوشان اظهار داشت: امیدوارم بزرگترهای فدراسیون بچه‌ها را جمع کنند، نه اینکه بعد از رفتن سجاد گنج‌زاده هیچکس به دنبال او نرفته باشد. آقای طباطبایی و آشوری باید تمام بچه‌ها را دعوت کنند و مطمئن باشند این اتفاق بازیکن‌سالاری نیست و این حفظ ارزش یک ورزشکار است که در المپیک مدال گرفته است.

آسیابری در پاسخ به این سؤال که در قونیه شاهد نمایش او در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ خواهیم بود، گفت: تمام تلاشم را می‌کنم که همانند مسابقات جهانی ۲۰۱۷ بدون هیچ ترس، دلهره و استرس، جنگنده مبارزه کنم و اصلاً نام حریف برایم فرقی نکند. قول می‌دهم خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کنم.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=7301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.