تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

آقاکوچکی: کادر فنی به شناخت کافی از بازیکنان نرسیده است/ امیدوارم شانس صعود به جام جهانی از دست نرود

  • کد خبر : 4234
  • 04 جولای 2022 - 1:27
آقاکوچکی: کادر فنی به شناخت کافی از بازیکنان نرسیده است/ امیدوارم شانس صعود به جام جهانی از دست نرود

عباس آقاکوچکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آساخبر در مورد شکست ۶۸ بر ۶۰ تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قزاقستان در پنجره سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ اظهار داشت: با وجودی که بازیکنان زحمت زیادی کشیدند اما تیم از نظر فنی اصلاً خوب نبود و نمایش ضعیفی داشت. انتظار می‌رفت با توجه به حضور حامد […]

عباس آقاکوچکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آساخبر در مورد شکست ۶۸ بر ۶۰ تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قزاقستان در پنجره سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ اظهار داشت: با وجودی که بازیکنان زحمت زیادی کشیدند اما تیم از نظر فنی اصلاً خوب نبود و نمایش ضعیفی داشت. انتظار می‌رفت با توجه به حضور حامد حدادی و بهنام یخچالی که در بازی قبلی غایب بودند، آنالیزی که از تیم قزافستان پس از شکست در دیدار نخست انجام شده بود و غیبت بازیکن آمریکایی قزاقستان، ایران بهتر بازی کند و برنده شود ولی این طور نشد.

پیشکسوت بسکتبال ایران ادامه داد: ایران در حمله بسیار ضعیف عمل کرد و حتی یک شوت ۳ امتیازی موفق هم نداشت. انسجام تیمی در ایران دیده نمی‌شد و در حالی که پرتاب‌های ۳ امتیازی در بازی بسکتبال، گره گشاست اما همان شوت‌های ناموفق‌ هم تحت فشار زده می‌شد. محمد جمشیدی و نوید رضایی‌فر، شوتزن‌های مطمئنی هستند و کادر فنی باید دلیل این نوع بازی و بی‌برنامگی را ارزیابی کند.

سرمربی تیم بسکتبال باویلچر ایران در المپیک ۲۰۲۰ تصریح کرد: انجام ریباند حمله و استفاده از توپ‌های شانس دوم، باعث آرامش بیشتر شوتزن‌ها می‌شود ولی هیچ‌کدام از این فاکتورها انجام نشد. جابجایی و گردش توپ در تیم ایران، خیلی کم بود. بسکتبال یک بازی تیمی و ۵ نفره است و اگر گردش توپ انجام نشود، فضایی برای شوت زدن ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: بسکتبال، بازی پیچیده‌ای نیست و باید ساده بازی شود. برش و پاس رو به بیرون، ساده‌ترین کار ممکن بود که به دلیل ضعف حمله در تیم ایران انجام نشد. علاوه بر این،‌ تعداد زیاد بازیکن‌های تعویضی، نشان می‌داد، کادر فنی هنوز به شناخت کافی از بازیکنان و ترکیب اصلی نرسیده است.

آقاکوچکی افزود: به هیچ عنوان قصد انتقاد و تخریب ندارم. امیدوارم دوستان این موضوع را درک کنند ولی باید حقایق را دلسوزانه بیان کرد. ایران، یکی از بهترین‌های آسیاست ولی حتی یک ست حمله موفق نیز مقابل قزاقستان نداشت. بازی با قزاقستان اصلاً قابل قبول نبود و باید با این مهر‌ه‌ها، نتیجه بهتری می‌گرفتیم. امیدوارم در بازی بعدی مقابل سوریه، تیم ملی برنده شود و شانس صعود به جام جهانی از دست نرود.

او در پایان گفت: ارمغانی، بسکتبال ایران را به خوبی می‌شناسد و گفته بود که تیم، شرایط راضی‌کننده‌ای دارد. در بازی اما دیدیم که هنوز به ترکیب مورد نظرش نرسیده و کار گروهی خوبی هم انجام نمی‌شود. محمد جشمیدی هم کاملاً سر در گم بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=4234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.