تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

اخبار جنگ و خشونت، جامعه را ناامید می‌کند

  • کد خبر : 2624
  • 14 ژوئن 2022 - 2:19
اخبار جنگ و خشونت، جامعه را ناامید می‌کند

آساخبر – یک روانشناس اجتماعی گفت: مفهوم گوش به زنگی اجتماعی باعث می‌شود که افراد نسبت به اخبار جنگ و رویداد‌های اجتماعی حساس باشند و از طرفی قرار ندادن این اخبار در دسترس مردم هم موضوعی منطقی نیست. به گفته صفاری نیا، انسان از نظر تکاملی موجودی است که برای زنده بودن و بقای خودش […]

آساخبر – یک روانشناس اجتماعی گفت: مفهوم گوش به زنگی اجتماعی باعث می‌شود که افراد نسبت به اخبار جنگ و رویداد‌های اجتماعی حساس باشند و از طرفی قرار ندادن این اخبار در دسترس مردم هم موضوعی منطقی نیست.

به گفته صفاری نیا، انسان از نظر تکاملی موجودی است که برای زنده بودن و بقای خودش نسبت به اخبار منفی هشیار و حساس است، به طور مثال اگر انسان اولیه خبر داشت که فردا هوا بارانی است متوجه می‌شد که باید آذوقه خود را فراهم کند و مجبور بود که نسبت به اخبار یا رویداد‌های منفی که به بقای او کمک می‌کرد، حساس‌تر باشد.

او می‌گوید: پدیده گوش به زنگی افراد را ترغیب می‌کند که به اخبار جنگ یا منفی گوش به زنگ باشند و ارائه اخبار جنگ و منفی ایجاد خشونت می‌کند و برای توازن باید اخبار خوب مثل جشن‌ها و پیشرفت‌ها را به مردم داد تا اثر اخبار پرخاشگرانه را کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=2624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.