تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت

  • کد خبر : 1368
  • 02 ژوئن 2022 - 1:06
استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت

 محسن منصوری در جلسه قرارگاه خانواده و جمعیت استان تهران با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت گفت: چند سال پیش سیاست‌های بالادستی در حوزه جمعیت از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، اما عدم توجه دولت های قبل و عدم تصویب قانون در مجلس، تاخیر در این روند را به دنبال داشت، اکنون این […]

 محسن منصوری در جلسه قرارگاه خانواده و جمعیت استان تهران با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت گفت: چند سال پیش سیاست‌های بالادستی در حوزه جمعیت از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، اما عدم توجه دولت های قبل و عدم تصویب قانون در مجلس، تاخیر در این روند را به دنبال داشت، اکنون این قانون در ۷۲ ماده تصویب شده است وبرنامه ها و دستورالعمل اجرایی نیز برای آن مشخص شده است.

وی با اشاره به تدوین وظایف دستگاه‌ها در این قانون افزود: تاکید رئیس جمهور این بود که قرارگاه جمعیت در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت در استان ها تشکیل شود. به فرمانداران تاکید شده تا جوانی جمعیت را به عنوان برنامه محوری دنبال کنند و متناظر این قرارگاه در شهرستان ها تشکیل شود، شهرداری ها در زمینه طراحی نمادها و اقدامات تبلیغی فعال شوند و نهادهای فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات، امور مساجد، طلاب و سایر دستگاه ها به عنوان متولی به صورت جدی موضوع را دنبال کنند.

وی با اشاره به لزوم ارائه برنامه جامع و عملیاتی از سوی دستگاه ها تاکید کرد: ظرفیت همه دستگاه ها به کار گرفته می شود، در این زمینه با توجه به تاثیر مستقیم مسکن بر رشد جمعیت، انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی، خانواده های پرجمعیت را در اولویت واگذاری مسکن قرار دهد.

استاندار تهران با اشاره به لزوم ارائه مشوق های لازم برای فرزندآوری خاطرنشان کرد: برخی بانک ها در ارائه تسهیلات فرزندآوری کوتاهی داشته اند، این موضوع را در شورای سیاستگذاری بانک ها دنبال می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=1368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.