انتقاد معاون وزیر از مدت طولانی صدور پروانه ساختمانی/ آئینی: گفته‌اند ۱ هفته‌ای صادر می‌شود ولی ۸ماه طول می‌کشد


به گزارش آساخبر، محمد آئینی افزایش سرعت نوسازی را دارای سه گام اصلی دانست و اظهار کرد: شهرداری‌ها  در گام اول باید مدت زمان صدرور پروانه ساختمانی را کاهش دهند، این پروسه در زمان حاضر به طور متوسط بیش از ۸ ماه زمان می‌برد علی رغم اینکه اعلام می‌شود که صدور پروانه ساختمانی ظرف یک هفته‌ صادر می‌شود اما آنچه اتفاق می‌افتد و به ما گزارش رسیده‌، ماه‌ها به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها طبق مصوبه شورای عالی اداری، باید ظرف دو هفته برای متقاضیان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری  پروانه ساخت صادر کنند.

وی با تاکید بر این‌که کاهش زمان صدور پروانه ساخت، انگیزه و رغبت سرمایه‌گذاران و سازندگان در مناطق ناکارآمد شهری را افزایش می دهد، افزود: شرایط اداری مجوزهای در رابطه با پایان کار ساختمان، آب، برق، گاز و غیره در محدوده بافت‌های فرسوده باید تسریع و صدور آن کاهش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض صدور پروانه و تراکم ساخت توسط شهرداری‌ها را گام دوم در تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده دانست و گفت: این میزان می‌تواند تا ۱۰۰ درصد نیز  افزایش یابد.

آئینی با اشاره به تسهیلات دولتی در بافت‌های ناکارآمد شهری به عنوان گام سوم سرعت بخشی در نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: متقاضیان نوسازی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری می‌توانند به انتخاب خودشان از تسهیلات ویژه نوسازی و یا نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

وی با اشاره به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومانی تسهیلات بافت فرسوده در شهر تهران اضافه کرد: مبلغ وام در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است. 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *