تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

برای ازدواج موفق معیار‌های خود را بنویسید

  • کد خبر : 3046
  • 19 ژوئن 2022 - 2:22
برای ازدواج موفق معیار‌های خود را بنویسید

آساخبر – یک روانشناس گفت: ازدواج نیاز طبیعی در وجود همه انسان هاست و دختران و پسران دوست دارند که خودشان همسر مورد علاقه خود را پیدا کنند و تشکیل زندگی مشترک دهند مهم‌ترین ویژگی برای داشتن یک ازدواج موفق، مناسب بودن دو فرد برای یکدیگر است. به همین دلیل شما برای یافتن همسر خوب باید […]

آساخبر – یک روانشناس گفت: ازدواج نیاز طبیعی در وجود همه انسان هاست و دختران و پسران دوست دارند که خودشان همسر مورد علاقه خود را پیدا کنند و تشکیل زندگی مشترک دهند مهم‌ترین ویژگی برای داشتن یک ازدواج موفق، مناسب بودن دو فرد برای یکدیگر است. به همین دلیل شما برای یافتن همسر خوب باید ملاک‌ها و معیار‌های خودتان را مشخص کنید.

لیست معیار‌های خود را بنویسید

به گفته لیلا ماهر، هر فردی تصویری از فرد ایده آل خود برای ازدواج دارد. اما برای وضوح و شفافیت این تصویر، باید لیستی از معیار‌های خود بنویسید. این لیست به شما کمک می‌کند تا همسرتان را راحت‌تر پیدا کنید و همچنین می‌توانید به تدریج لیست خود را تغییر دهید، زیرا با گذشت زمان ممکن است متوجه شوید که معیار‌های شما تغییر کرده و موارد دیگری نیز وجود دارد که برای شما اهمیت بیشتری دارد پس اولین قدم اول این است که خودتان را درست بشناسید و مطمئن باشید که واقعا تصمیم دارید ازدواج کنید یا نه و اگر پاسخ مثبت است به چه دلیل بخاطر پول، ظاهر طرف مقابل، شخصیتش و یا صرفا برای اینکه از خانه پدری فرار کنید.

خواسته‌های خود را روی کاغذ بنویسید

این روانشناس گفت: کسی که خودشناسی می‌کند، برای زندگی خود هدف دارد و برنامه ریزی می‌کند، آرزوهایش را روی کاغذ می‌آورد. کسی که خودش را خوب می‌شناسد کمتر تحت تاثیر حرف دیگران مسیر زندگی اش را تغییر می‌دهد.

توانایی‌های خود را تقویت کنید

او گفت: همانطور که شما به دنبال یک همسر با کمالات هستید، طرف مقابلتان هم به دنبال دختر و یا پسری با کمالات است پس بهتر است بر روی توانایی‌های خود تمرکز کرده و آن‌ها را تقویت کنید و به دنبال استعدادهایتان بروید و برای خود شخصیت مستقلی ایجاد کنید. تا با افرادی که شبیه خودتان هستند، آشنا شوید و با آن‌ها ارتباط بگیرید.

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و خود را با دیگران مقاسیه نکنید

لیلا ماهر گفت: یکی از بهترین راه‌های یافتن همسر مناسب، تقویت اعتماد به نفس است؛ اولین نکته در کسب اعتماد به نفس، عدم مقایسه خودتان با دیگران است. این طبیعی است که در جهان انسان‌هایی بهتر از شما هم وجود دارد، اما به این معنا نیست که شما از دیگران کمتر هستید بلکه شما باید نقاط قوت خود را شناسایی کرده و آن‌ها را تقویت کنید.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=3046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.