برای تاثیرگذاری بیشتر شخصیت مسیح از بازیگر چهره استفاده نکردم


 

مسعود دلخواه،کارگردان نمایش «شام آخر» درباره این نمایش گفت: بازیگر آزاد است در هر ژانری و در هر مکانی نظیر تلویزیون، تئاتر و سینما بازی کند.  

به گفته او، کسی حق ندارد به بازیگر تلویزیون بگوید چرا در تئاتر بازی کرده‌ای؟ اما اگر از بازیگر چهره برای فروش بیشتر یک نمایش و جذب مخاطب استفاده شود این موضوع زشت است.  

کارگردان نمایش «شام آخر» درباره نحوه انتخاب بازیگر می‌گوید آنچه که به عنوان تصاویر  حضرت  مسیح (ع) موجود است ساخته  فیلم‌های هالیوودی است پس من کیفیت و شخصیت بازیگر برایم مدنظر بود و نه شبیه بودن چهره او به این شخصیت؛ در ابتدا می‌خواستم از بازیگر شناخته شده برای این نقش استفاده کنم، اما بعدا به دلیل اینکه مخاطب با آن ارتباط بگیرد و تحت تاثیر نقش‌های پیشین بازیگر نباشد از هنرپیشه غیر آشنا استفاده کردم.  

برای تاثیرگذاری بیشتر شخصیت مسیح از بازیگر چهره استفاده نکردم

به گفته او، گرچه از نمایش «شام آخر» نسخه‌های متعدد نمایش و فیلم سینمایی ساخته شده، اما این تئاتر را با رویکرد پست مدرنیستی تولید کرده است. روایت مختلف در  چهار انجیل  نظیر یوحنا، لوقا، متی و مرقس را کنار هم قرار داده و همچنین از رمان «مرشد و مارگاریتا» از میخائیل بولگاکف  نیز بهره گرفته است.  

مسعود دلخواه از هفت بار بازنویسی این نمایشنامه می‌گوید و اینکه حدود یک سال و نیم نوشتن این اثر طول کشیده است.

به گفته او، چون جهان پر از خشونت است و ما نیاز به پیام صلح داریم این نمایش را روی صحنه برده است.  

«شام آخر» به نویسندگی و کارگردانی مسعود دلخواه  هر روز ساعت ۱۹:۳۰ تا سی خرداد در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. گفتنی است  روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته این نمایش با تخفیف پنجاه درصدی به دانشجویان به فروش می‌رساند.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *