تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

برنامه‌ریزی برای کاهش تاخیر پرواز حجاج/ پایانه سلام فرودگاه امام دوباره فعال می‌شود

  • کد خبر : 1519
  • 03 ژوئن 2022 - 1:18

پروازهای حج پس‌از دو سال وقفه به‌خاطر شیوع کرونا و ممنوعیت ورود زائران به کشور عربستان، از ۲۲ خرداد آغاز می‌شود. امسال با کاهش شیوع ویروس کرونا، این کشور سهمیه ایران را برای برگزاری حج ۸۰  هزار نفر اعلام کرده  که از این تعداد حدود  ۳۹ هزار زائر ثبت نام کرده اند.  غلام رضا رستمیان […]

پروازهای حج پس‌از دو سال وقفه به‌خاطر شیوع کرونا و ممنوعیت ورود زائران به کشور عربستان، از ۲۲ خرداد آغاز می‌شود. امسال با کاهش شیوع ویروس کرونا، این کشور سهمیه ایران را برای برگزاری حج ۸۰  هزار نفر اعلام کرده  که از این تعداد حدود  ۳۹ هزار زائر ثبت نام کرده اند.

 غلام رضا رستمیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران می گوید که هم اکنون ۱۶ فرودگاه به‌صورت قطعی در خصوص اعزام زائران به عربستان انتخاب شده و اعزام از فرودگاه همدان هم در دست بررسی است که در روزهای آینده تعیین تکلیف و اعلام خواهد شد.

به گفته مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، اهواز، ساری، یزد، کرمان، اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و شیراز آماده  پذیرش و اعزام زائران خانه خدا به عربستان هستند. 

نخستین پروازهای زائرین از تاریخ ۲۲ خرداد از شهرهای تهران، کرمان و تبریز به عربستان برقرار می‌شود و از تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ تا هفتم مرداد عملیات بازگشت حجاج انجام خواهد شد. تمامی  پروازهای حج سال ۱۴۰۱ توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) انجام می گیرد.

فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز بیشترین تعداد پرواز و اعزام و پذیرش زائر را خواهند داشت.

قیمت بلیت حجاج ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است 

 محمد محمدی  بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور از انجام ۱۵۸ پرواز برای ایام حج خبر داد و گفت:  طبق بسته‌ای که سازمان حج و زیارت با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته منعقد کرده، کف قیمتی بلیت پرواز حج ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که امسال هم با همین نرخ اقدام به جابه جایی حجاج خواهیم کرد.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  حج امسال با ۱۵۸ پرواز از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

به گفته محمدی بخش، تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای کاهش تاخیرات پروازی در دستور کار قرار دارد تا حج امسال با کم ترین میزان تاخیر برگزار شود.

 مدیران فرودگاه‌ها به عنوان مسئول و نماینده اصلی شرکت فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی معرفی شده اند و روسای ایران ایر موظف شده اند که در آن ایام برای پاسخگویی در فرودگاه ها حضور دائمی داشته باشند.

همچنین اعلام شده سازمان هواپیمایی کشوری در این دوره چهار ابلاغ برای ايران ایر، شرکت فرودگاه ها، فرودگاه امام خمینی وسازمان هواپیمایی صادر کرده و چهار نفر را به عنوان نفر اصلی وستاد حج تعیین کرده است که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو خواهند بود .

میزان تاخیر در پرواز به کم ترین حد ممکن باید برسد

در همین زمینه رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی به تمامی مدیران فرودگاه های کشور اعلام کرده در مدت زمان حج باید سعی کرد مشکلات به حداقل برسد و با برنامه ریزی میزان تاخیرها به کمترین حد ممکن کاهش یابد.

وزیر راه وشهرسازی گفته کوچکترین بی دقتی در برگزاری حج تبعاتی به دنبال دارد و از مدیران فرودگاه‌هایی که در اعزام حجاج فعال هستند درخواست کرده که در فرودگاه متبوع اعلام آماده باش کنند تا عملیات اجرایی پیش رو به نحو احسن انجام شود.

پروازهای حجاج تهران و قم از ترمینال سلام انجام می شود

در فرودگاه بین المللی امام خمینی، ترمینال سلام دوباره راه اندازی شده تا پروازهای حج امسال از این ترمینال انجام شود پیش از این هم چلندری سرپرست شهر فرودگاهی امام خمنیی اعلام کرده بود تمامی زیر ساخت ها و تمهیدات لازم برای انجام پروازهای حج امسال توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر در نظر گرفته شده است.

 با توجه به اینکه مسافران برای ایام حج باید واکسن آسترازنکا وسینوفارم را تزریق کرده باشند، وزارت بهداشت و درمان کشور هم برای حجاجی که این واکسن ها را تزریق نکرده اند تمهیدات لازم را در نظر گرفته است.

طبق آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، برای ورود مسافران به کشور تست پی سی آر یا ارائه کارت تزریق دو دوز واکسن ضروری است. البته شیوع ویروس آبله میمون هم در بسیاری از کشورهای دنیا افزایش یافته که در همین زمینه وزارت بهداشت و فرودگاه بین امللی امام خمینی هم تمهیدات لازم را در نظر گرفته اند.

تمامی موارد مشکوک بیماری به بهداشت مرزی فرودگاه اعلام می شود

 سید محمد رضا سیف  مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت فرودگاه امام می گوید: مطابق مذاکره انجام شده با وزارت بهداشت، بیماری آبله میمونی همانند ویروس کرونا همه گیری ندارد و برای آن مقررات و یا دستورالعمل بهداشتی به پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه اعلام نشده است.

به گفته  او هم اکنون در فرودگاه امام‌ خمینی مطابق نظام مراقبت سندرومیک تمامی مسافران ورود به کشور بررسی می شوند و در صورتی که مورد مشکوکی از لحاظ بیماری در بین مسافران باشد از طریق پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه اقدامات لازم  صورت می‌گیرد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=1519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.