تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

برنامه‌های رادیو در تابستان ۱۴۰۱

  • کد خبر : 3957
  • 01 جولای 2022 - 9:13
برنامه‌های رادیو در تابستان ۱۴۰۱

به گزارش آساخبر، فعالیت‌ها و اقدامات شبکه‌های رادیویی در تابستان به شرح زیر است: رادیو ایران تعداد ۷۵۰ برنامه را در قالب ۲۴ عنوان و به مدت ۳۳۶ ساعت پیش‌بینی کرده است. ویژه برنامه فصل تابستان رادیو ایران با نام «ایران‌آوا» به تهیه‌کنندگی سعید مبشری و گویندگی حامد نجم‌الهدی با موضوع معرفی موسیقی‌های مناسبتی اقوام ایرانی […]

به گزارش آساخبر، فعالیت‌ها و اقدامات شبکه‌های رادیویی در تابستان به شرح زیر است:

رادیو ایران تعداد ۷۵۰ برنامه را در قالب ۲۴ عنوان و به مدت ۳۳۶ ساعت پیش‌بینی کرده است.

ویژه برنامه فصل تابستان رادیو ایران با نام «ایران‌آوا» به تهیه‌کنندگی سعید مبشری و گویندگی حامد نجم‌الهدی با موضوع معرفی موسیقی‌های مناسبتی اقوام ایرانی و آخرین محصولات اضافه شده به آرشیو صداوسیما، پخش می‌شود.

این شبکه رادیویی خوانش داستان‌های شاهنامه توسط راوی و قصه‌گویی شمسی فضل‌الهی را درنظر گرفته است.«کوی نشاط» و «صبح جمعه با شما» نیز از برنامه‌های طنز این شبکه رادیویی است.

رادیو اقتصاد تعداد ۷۶۵ برنامه را در قالب ۱۸ عنوان و به مدت ۳۰۷ ساعت و ۳۰ دقیقه پیش‌بینی کرده است.

«کارخانه» در ساختار ترکیبی ساده در ۴۰ برنامه به معرفی و آموزش مشاغل خرد و خانگی در فصل تابستان می‌پردازد و خانواده‌ها با حضور در مسابقه میدانی «دخل و خرج» با موضوع حل مشکلات اقتصادی با هم رقابت می‌کنند.

رادیو ایرانصدا تعداد ۸۷ برنامه را در قالب ۱۱ عنوان و به مدت ۱۷۹ ساعت و ۵۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۱۰ عنوان برنامه به مدت ۱۶۹ ساعت و ۵۵ دقیقه به صورت ویژه است.

ویژه برنامه ایرانصدا در قالب کتاب گویای «رمان‌های مشهور ایران» با صدای جمعی از صداپیشگان پخش می‌شود.

همچنین «من یک پلیسم» در ساختار گفتارمحور در ۲۴ برنامه به توصیه ها و آموزش‌های ایمنی به کودکان در قالب نمایش‌های جذاب و «نوجوان قهرمان» نیز در ساختار گفتارمحور  در ۱۲ برنامه به معرفی نوجوانان و کودکانی که برای کشور، دین مردم و جامعه خود فداکاری کردند و در تاریخ ایران و جهان ماندگار شدند، خواهد پرداخت.

«کتاب‌های گویای کهن» در همین ساختار در پنج برنامه به درس گفتارهای مثنوی معنوی، دفتر سوم، چهارم، پنجم و ششم می‌پردازد.

همچنین پخش کتاب گویای «پینوکیو»، بخشی از زندگی شهید مصطفی چمران با نام «اینجا چه می‌کنی گل سرخ»، زندگی‌نامه شهید موسی نامجو در برنامه «مردی به رنگ پرتقال »، سرگذشت زندگی یک دختر و چالش‌های زندگی‌اش در «به تلخی شیرین»، سرگذشت پسر خلافکاری که در زندان به دنیا می‌آید و مسیر پرفراز و نشیبی را در زندگی تا رسیدن به رستگاری طی می‌کند در برنامه «مرد عصیانگر»، سرگذشت دختری که برای رسیدن به رویای کاری و شغلی‌اش تلاش بسیار زیادی می‌کند تا موفق شود در برنامه «سریال رویای بهار»، ویژه شهدای هفتم تیر در برنامه «پرنده‌ای که تبعید شد» از دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی است که در بستر فضای مجازی شنیده می‌شود.

رادیو پیام تعداد ۱۰۲۳ برنامه را در قالب ۶ عنوان و به مدت ۳۴ ساعت و ۶ دقیقه پیش‌بینی کرده است. ویژه برنامه فصل تابستان رادیو پیام با نام «پیام همدلی» به تهیه‌کنندگی سمیه رنجکش و مهدیه پهلوانی با موضوع معرفی گروه‌های جهادی و خیرین برای ترویج فرهنگ مساوات و همدلی پخش می‌شود.

این برنامه به معرفی فعالیت‌های گروه‌های خودجوش مردمی در قالب گروه‌های جهادی که به مناطق محروم سفر می‌کنند و به نیازمندان در تأمین مایحتاج زندگی کمک می‌کنند، می‌پردازد. ترویج فرهنگ همدلی و مساوات نیز  در « پیام فراغت» به ترویج بازی‌های بومی و فرهنگ گذراندن اوقات فراغت همراه با خانواده می‌پردازد.

رادیو تهران تعداد ۶۶۳ برنامه را در قالب ۱۲ عنوان و به مدت ۵۴۹ ساعت و ۲۰دقیقه پیش‌بینی کرده است. «بزم شبانه» در ساختار گفت‌وگومحور  در ۹۳ برنامه به گپ و گفت مابین میهمان و مجری برنامه با موضوعات ادبیات فارسی، سینما، موسیقی، هنر، علم و اقتصاد و …می‌پردازد.

مسابقه ترکیبی «من و فرزندم» هم مسابقه‌ای مهیج با حضور والدین و فرزندان‌شان برای ایجاد فضای تعاملی میان فرزند و والدین به منظور آمادگی برای ورود به عرصه کسب و کار در فصل تابستان با موضوع برنامه کلاس‌های آموزشی و مراکز فرهنگی و آموزشی، مهارت‌آموزی، غنی‌سازی اوقات فراغت است.

رادیو جوان تعداد ۴۸۳ برنامه را در قالب ۷ عنوان و به مدت ۴۴۶ ساعت و ۲۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است.

ویژه برنامه فصل تابستان رادیو جوان با نام «همسایه ستاره» به تهیه‌کنندگی عباس پیری و گویندگی حسن اسماعیل‌پور، مهدی مفیدی و محدثه صارمی با حضور در برج میلاد و گفت‌وگو با اقوام مختلف بازدیدکننده از برج با هدف ترویج فرهنگ مناطق مختلف ایران‌زمین روی آنتن می‌رود.

همچنین «بازی باز» در ساختار ترکیبی  در ۷۰ برنامه به صورت مسابقه، مبتنی بر اپلیکیشن است که توجه ویژه به اوقات فراغت جوانان در ایام تابستان  دارد.

رادیو سلامت تعداد ۱۱۹ برنامه را در قالب ۱۵ عنوان و به مدت ۴۸ ساعت پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه یک عنوان برنامه به مدت ۵۰ دقیقه به صورت ویژه است.

ویژه برنامه فصل تابستان رادیو سلامت با نام «عصری نو» به تهیه‌کنندگی موسی نظری و پرویزجمالی با موضوع اوقات فراغت با سبک زندگی سالم و ارتقاء کیفیت زندگی پخش می‌شود.

این شبکه رادیویی آیتم‌های کوتاهی را در قالب ساختارهای نوین در ۲۵ برنامه پخش می‌کند. بازی با کودک، فوریت‌های پزشکی، مراقبت‌های پلیس، تغذیه سالم، بهداشت و بیماری‌های تابستان، نکات ضروری برای سفرهای تابستانی و آیتم‌های طنز از جمله این بخش‌ها است.

رادیو صبا تعداد ۷۸۹ برنامه را در قالب ۲۳ عنوان و به مدت ۶۴۶ ساعت پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه یک عنوان برنامه به مدت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به صورت ویژه است.

ویژه برنامه فصل تابستان رادیو صبا با نام «شب جاوید» به تهیه‌کنندگی سجاد کلبادی‌نژاد، اجری علیرضا جاویدنیا و با موضوع گفتگو با افراد موفق و سرشناس محله‌های قدیمی شهر تهران روی آنتن می‌رود.

در مستند «ماجرا» نیز مستندهایی از زندگی‌نامه افرادی همچون ناصر خسرو،  شهدای غواص، شهید چمران، خواجه نظام و صائب تبریزی پخش خواهد شد.

رادیو فرهنگ تعداد ۸۶۶ برنامه را در قالب ۲۵ عنوان و به مدت ۴۵۴ ساعت و ۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۶ عنوان برنامه به مدت ۹۲ ساعت و ۵۰ دقیقه به صورت ویژه است.

ویژه برنامه فصل تابستان رادیو فرهنگ با نام «حریر سخن» به تهیه‌کنندگی سیدهادی موسوی‌نژاد با کارشناس اسماعیل آذر و با موضوع مشاعره رادیویی با حضور کودکان و نوجوانان پخش می‌شود.

در ساختار گفتارمحور نیز «پویش صدای دانایی» در قالب مسابقه کتابخوانی در ۹۰ قسمت شنیده می‌شود.

«سینما فرهنگ» هم در قالب ترکیبی در ۱۲ قسمت به موضوع سینما گردی و اقتصاد سینما می‌پردازد.عوامل این برنامه هر هفته در یک سینما حضور پیدا می‌کنند.

«موسیقی سرود و آواز» در ۷۵ برنامه، ویژه استعدادیابی جوانان و نوجوانان کشور است که با همکاری حوزه هنری و دفتر موسیقی سازمان صداوسیما برگزار می‌شود.

«فرهنگ شهر» در ۱۲ برنامه محیطی با هدف معرفی و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی- تاریخی شهرهای ایران پخش می‌شود.

«بوم گرد» نیز در ۱۰ برنامه به ظرفیت‌های گردشگری مراکز استان‌ها و گفت وگو با مدیران میراث فرهنگی و گردشگری و سرمایه‌گذاران می‌پردازد.

همچنین برنامه گفتارمحور «با فرهنگ سفر کنیم» بسته صوتی با موضوع آداب سفر و گردشگری با اجرای کارشناسان میراث فرهنگی شنیده می‌شود.

رادیو قرآن تعداد ۸۱ برنامه را در قالب پنج عنوان و به مدت ۵۱ ساعت پیش‌بینی کرده است.

ویژه برنامه فصل تابستان رادیو قرآن با نام «جشنواره قرآنی صد» به تهیه‌کنندگی علیرضا صفرزاده و محمدحسن رحمانی و گویندگی مهدی صفری و مجید زکی لو با موضوع ساده خوانی جزء اول قرآن کریم به ترغیب و تشویق عموم جامعه به روخوانی و روانخوانی ساده می‌پردازد.

جنگ نمایشی «صد دانه یاقوت» هم برنامه ویژه کودک و نوجوان  با موضوع تابستان و اوقات فراغت است.

رادیو گفت‌وگو تعداد ۱۰۲ برنامه را در قالب ۶ عنوان و به مدت ۱۴۲ ساعت پیش‌بینی کرده که از این میزان برنامه ۲ عنوان برنامه به مدت ۹۳ ساعت به صورت ویژه است.

ویژه برنامه فصل تابستان رادیو گفت‌و‌گو  با نام «بوستان گفت‌وگو » به تهیه کنندگی مهسا غیاثوند با اجری دکتر محمدحسن یعقوبیان با موضوع بررسی جایگاه گفت‌وگو در جامعه تقدیم شنوندگان می‌شود.

مجله ترکیبی«بوستان گفت‌وگو» هم در ۱۳ برنامه به بررسی مهارت‌های ارتباطی در سطوح فردی و اجتماعی می‌پردازد.

مجله ترکیبی«شبهای تابستان» نیز با محوریت جنگ‌های شبانه فرهنگی و هنری در ۴۰ برنامه پخش می‌شود.

رادیو معارف  تعداد ۵۸۹ برنامه را در قالب ۱۱ عنوان و به مدت ۱۷۶ ساعت و ۴۵دقیقه پیش‌بینی کرده است.

ویژه برنامه فصل تابستان رادیو معارف با نام «همنشین» با موضوع شب، آرامش و یاد خدا در قالب جُنگ شبانگاهی معارفی روی آنتن می‌رود.

نمایش سریالی«باغ تماشا» هم درباره‌ فرصت‌های ویژه در زندگی و نحوه مدیریت فرصت‌ها و تهدیدها در قالب نمایش‌های رادیویی  پخش می‌شود.

«داستان هفته» نیز با موضوع اوقات فراغت و داستان‌های آموزنده در حوزه‌های سبک زندگی دینی، آسیب‌های اجتماعی و فرصت‌های زندگی در قالب داستان و قصه‌گویی در ۱۲ برنامه شنیده می‌شود.

رادیو نمایش تعداد ۸۵۵ برنامه را در قالب ۱۱ عنوان و به مدت ۳۷۱ ساعت و ۲۰ دقیقه پیش‌بینی کرده که از این میزان برنامه یک عنوان برنامه به مدت ۲۰۳ ساعت و ۳۰ دقیقه به صورت ویژه است.

ویژه برنامه فصل تابستان  رادیو نمایش با نام «مربای کاکتوس» به تهیه‌کنندگی نوید جولایی، کارگردانی امیر زنده‌دلان و با موضوع طنز اجتماعی و فرهنگی تقدیم شنوندگان می‌شود.

همچنین مجموعه‌ای گسترده از نمایش‌ها بالغ بر ۷۱ عنوان در موضوعات گسترده مناسبتی و غیرمناسبتی نیز پخش می‌شود.

رادیو ورزش تعداد ۴۶۷ برنامه را در قالب ۶ عنوان و به مدت ۲۶۵ ساعت و ۳۵دقیقه پیش‌بینی کرده است.

ویژه برنامه فصل تابستان رادیو ورزش با نام «گلخونه» به تهیه‌کنندگی صدف سبحانی و سحر مستدام و گویندگی اختر زورقچیان، شهریار شهریاری، بتول مرادی و هادی اسدی با موضوع ورزش و خانواده پخش می‌شود.

«عصرانه» نیز در ساختار ترکیبی نمایشی در ۷۸ برنامه به برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان می‌پردازد.

«از سوت تا سکو» هم در ساختار «مسابقه» در ۹۰ برنامه به ارتقای سطح دانش سواد ورزشی افراد جامعه می‌پردازد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=3957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.