تاثیر هنر بر روحیه و انگیزه انسان‌ها


قاسمی در گفت‌‎و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

 یوسف قاسمی روانشناس گفت: در مورد تاثیر هنر و آثار هنری بر روح و روان انسان دیدگاه های مختلفی وجود دارد؛ اما چیزی که مشخص است هنر می‌تواند تاثیرات مثبت فراوانی بر روی روحیه و انگیزه انسان بگذارد.

به گفته این روانشناس، نظاره گری آثار هنری، قدرت مشاهده گری و تیزبینی را در افراد افزایش می‌دهد، کسانی که با آثار هنری درگیر هستند معمولا افراد تیزبینی هستند که از قدرت تشخیص بیشتری برخورد هستند.

او گفت:  آثار هنری می‌توانند قوه‌ تخیل افراد را افزایش دهند. مواجهه با آثار هنری خلاقیت انسان ها را پرورش می‌دهد و تخیل افزایی از خدمات مهم آثار هنری به انسان ها است. نتیجه افزایش قوه تخیل, افزایش همدلی و همدردی با دیگران است و هر چقدر قوه تخیل انسان افزایش یابد، انسان اخلاقی تر می‌شود. 

قاسمی گفت: نظاره گری آثار هنری بر روی سلامت روان انسان ها نیز تاثیرگذار است. یازده مولفه برای سلامت روانی وجود دارد که سر و کار داشتن با آثار هنری یکی از مهم ترین مولفه ها است .

به گفته این روانشناس، آثار هنری می‌توانند آرمان گرایی در نتیجه انگیزه را در انسان ها تقویت کنند. انسان می‌تواند زندگی خود را تبدیل به یک اثر هنری کند و از درد و رنج خود و دیگران در زندگی بکاهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *