تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
خانه دسته‌بندی نشده

تشییع پیکر مادر ژاپنی شهید بابایی بر دستان زنان و مردان ایرانی

  • کد خبر : 4179
  • 03 جولای 2022 - 17:24
تشییع پیکر مادر ژاپنی شهید بابایی بر دستان زنان و مردان ایرانی

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی آساخبر، مراسم تشییع پیکر خانم «سبا بابایی» (کونیکو یامامورا) مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس «محمد بابایی» که با عنوان مهاجری از سرزمین آفتاب شناخته می‌شد، صبح امروز (یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱) با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم از مسجد انصارالحسین(ع) نیروی هوایی در تهران برگزار شد. در […]

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی آساخبر، مراسم تشییع پیکر خانم «سبا بابایی» (کونیکو یامامورا) مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس «محمد بابایی» که با عنوان مهاجری از سرزمین آفتاب شناخته می‌شد، صبح امروز (یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱) با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم از مسجد انصارالحسین(ع) نیروی هوایی در تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران به نمایندگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور یافت و پس از بیان سخنانی به خانواده و بازماندگان این مرحومه تسلیت گفت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این مراسم پیام تسلیت امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را قرائت کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و غلامعلی حدادعادل و محمدحسین صفارهرندی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) مادر شهید محمد بابایی که از چندی قبل به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) بستری بود، جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست. او تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است. «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) متولد ۱۳۱۷ در ژاپن بود و از سال ۱۳۸۴ با انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و در ادامه با موزۀ صلح تهران به عنوان مسئول بخش تبادل فرهنگی با ژاپن همکاری داشت.

انتهای پیام/؛

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asakhabar.ir/?p=4179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.