تصمیم مهم ارزی بانک مرکزی/  عرضه کنندگان کالاهای نهایی هم ارز خود را به قیمت توافقی در بازار ارز می‌فروشند


به گزارش خبرنگار اقتصادی آساخبر، مهدوی ابهری در حاشیه نشست عصر امروز تولید‌کنندگان صنعت پتروشیمی با رئیس کل بانک مرکزی این نشست را خوب و سازنده توصیف کرد و گفت: خوشبختانه تصمیم گیری مناسبی برای نحوه عرضه ارز در بازار اتخاذ شد و از این پس مردم می توانند ارز در اختیار خود را با نرخی که برای آن مشتری وجود دارد به فروش برسانند و خریداران نیز اقدام به خرید کنند و این عرضه ارز جدای از عرضه نیاز ارزی مسافرتی است که پیش از این با محدودیت و درقبال ارائه اوراق شناسایی ارائه می شد.

دبیرکل انجمن کارفرمایان تولید کنندگان محصولات پترشیمی تاکید کرد: وارد کنندگان به هیچ وجه نگران تامین ارز مورد نیاز خود نباشد ارز به میزان کافی وجود داردو با ارز پتروشیمی ها ارز مورد نیاز وارد کنندگان کاملا تامین می شود.

وی با بیان اینکه  با بیان اینکه مشکل امروز کشور مشکل ارزی نیست، گفت: هم اکنون صادر کنندگان محصولات پتروشیمی ارز خود را با قیمت ۲۵ هزار تومان در بازار عرضه می کنند و نرخ های حاکم در بازار سیاه ارز به هیچ وجه نباید مبنای کار قرار گیرد و وارد کنندگان می توانند از این ارز برای واردات استفاده کنند.

مهدوی ابهری افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون صنعت پتروشیمی سه میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار ارز به سامانه نیمایی عرضه کرده است و پیش بینی می شود صنعت پتروشیمی تا پایان امسال بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد می کند و هیچ جای نگرانی برای تامین ارز مورد نیاز وارد کنندگان نیست.

 

به گزارش تسنیم،  نشست مشترک رئیس‌کل بانک مرکزی با صادرکنندگان محصولات پتروشیمی ظهر امروز در برج میرداماد برگزار شد؛ بانک مرکزی دیروز پس از جلسه با صرافی‌ها برای به تعادل رساندن بازار ارز طی بخشنامه‌ای به آنان اجازه داد ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بفروشند.

بر اساس مجوز جدید بانک مرکزی، صرافی‌ها ازین پس مجاز هستند تا ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بدون محدودیت بفروشند.

در بخشنامه ابلاغی به صرافی‌های مجاز آمده است که “در راستای درخواست‌های صادرکنندگان و به منظور تنظیم و مدیریت بازار ارز و تسهیل برگشت ارز حاصل از صادرات به صورت اسکناس کلیه صرافی‌های مجاز معتبر می توانند نسبت به خرید ارز از صادرکنندگان به صورت اسکناس با نرخ توافقی اقدام و منابع تجهیز شده فوق را در سرفصل های مصارف ارزی خدماتی ( موضوع ابلاغیه شماره ۳۰۱۳۰۵ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۴) و همچنین فروش ارز در سرفصل سایر (کد۲۴) با احراز هویت متقاضی به فروش رسانند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *